trheim1985 Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har litt vondt i det ene brystet, bittelitt rødt men ikke hardt. Har har litt feber fra og til idag. Kan dette være brystbetennelse?? Noen tips?
Gjest eelis+kian Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Det høres ut som at det kan være en begynnende brystbetennelse i hvert fall. Drikk mye vann, få nok hvile, og AMM I VEI! Du må amme så mye du bare klarer, tøm det vonde brystet helt, så skal du se at du blir i bedre form etter kun kort tid :-)
Ccathrine Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Ja det hørest ut som bryst betennelse. Jeg er nettopp ferdi med min, jeg ente opp med 40,2 i feber, innlakt på sykehuset og antibiotika intravenøst. Så får du det skikkelig er det noe dritt. Sørg for å få tømt brystene skikkelig. kjenner du at du får harde klumper så masser brystet slik at det løstner.
Aleana Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Jeg opplevde akkurat det samme for en stund tilbake, fikk tette melkeganger flere ganger og våknet en dag med litt feber. Jeg fikk løst det ved å amme ofte, og passe på å legge småtten til slik at haken hans lå der som det røde området på brystet var. Og det bydde jo på utfordringer et par ganger, måtte være litt oppfinnsom med ammestillingene! ;-) En veldig hjelpsom dame på ammepoliklinikken viste meg at jeg kunne legge meg på rygg og deretter posisjonere småtten hvilken som helst vei slik at haken hans var rettet mot det røde området, da blir det mest effektivt melket. Et par ganger stilte jeg meg på alle fire også, med småtten liggende på ryggen. Ene gangen fikk jeg løst en skikkelig propp i brystet ved å melke med brystpumpen min. Så det er et hett tips dersom du ikke klarer å håndmelke, og du føler at ammingen ikke hjelper helt heller :-) Og et annet tips jeg kom på nå etterpå; før du evt håndmelker/pumper/ammer, legg på et varmt omslag noen minutter på brystet. Bruk feks en bleie som du har fylt med lunkent vann. Da hjelper du utdrivningen litt i gang, og det gjør kanskje litt mindre vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå