72mod Skrevet 29. mai 2010 #1 Del Skrevet 29. mai 2010 har hatt 3 raske og ukompliserte fødsler uten smertestillende-men hadde jeg ikke vært så livende redd for alle former av bedøvelse hadde jeg helt klart brukt det.de sier jo at det er påvist at det ikke påvirker fosteret,men jeg tar alikevel ikke sjangsen på at forskning vil vise evn senskader alikevel.....de to første brukte jeg lystgass på,og jeg tror det hjalp meg med en mer kontrollert pusteteknikk,men siste fødsel(med en guttl som bare var tre kg),virket ennå mer intens i smertene,og jeg trudde ikke jeg skulle overleve...........føler jeg er et pysete kvinnfolk,da alt går fort og flott,men di smertene tenker jeg på flere ganger til dagen,og drømmer om-om natten,og får helt panikk innimellom......selv om det helt klart er verdt gaven en får etterpå.........jeg blir et dyr-gauler,hyler,biter,knurrer,klorer og kjenner ikke igjen min egen stemme,-........det er da urkvinnen kommer fram i full styrke,men å føde uten lyd...........hekkan det må være mange tøffe kvinnfolk(: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141912022-kke-t%C3%B8ffere-f%C3%B8r-nr-4helst-motsatt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 30. mai 2010 #2 Del Skrevet 30. mai 2010 Men klart du er tøff! Du har jo født tre barn uten smertelindring, du er en superwoman! Jeg synes du dømmer deg selv altfor hardt. Man har jo ingen kontroll over hvor mye lyd man lager under en fødsel, og det er ikke noe mål i seg selv at man skal være lydløs. Man er slik det er meningen at man skal være. Du har ingen ting å skamme deg over. Og ang smertestillende, det er ingen skam å ta imot f.eks. epidural. Tenk på hvor mange barn som har blitt født av mødre som har tatt epidural, og det er ingen forskningsresultater som tilsier at det skal være farlig for barnet - så hvorfor la være å ta imot smertelindring hvis du tror det hadde vært bedre for deg? Legene og jordmødrene sier det er trygt for barnet, dette er smertelindring som har vært i bruk i mange år, og jeg ville ikke bekymret meg for at det KANSKJE skulle dukke opp forskning om 30 år som sier at det er farlig. Høyst sannsynlig vil ikke det skje! Har du snakket med jordmor om dette? Du har jo født ukomplisert tre ganger før, og sjansen for at du vil føde helt fint og normalt igjen er jo stor. Jeg synes du er kjempeheldig! Jeg har bare en fødsel som var unormal fra A til Å bak meg, og Å var forøvrig akutt ks. Jeg kan ikke føde barn, så enkelt er det. Du er så heldig at du kan, og at du har gjort det, men hvis du ønsker mer smertelindring enn du har hatt tidligere, ligger det ingen skam i å ta imot det! Epidural er fantastisk, altså! Det er ikke uten grunn at det kalles Guds gave til kvinnen. Lykke til! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141912022-kke-t%C3%B8ffere-f%C3%B8r-nr-4helst-motsatt/#findComment-141914193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
72mod Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juni 2010 tusen takk!! du er vel grei(; skal ha det i bakhodet,og nevne det når det setter i gang-lystgassen skal i det minste være en følgesvenn,denne siste gangen......(: go klem til deg(: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141912022-kke-t%C3%B8ffere-f%C3%B8r-nr-4helst-motsatt/#findComment-141938750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå