Gå til innhold

Har din 4 åring nintendo ds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen med mer info i overskriften.

Argumenter for og i mot :-)

Vår vil ha, noen av de andre ungene har, vi synest det er litt tidlig.

Vær så snill å svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, for det første synes jeg det er for tidlig og for det andre så har jeg ikke råd....

Skrevet

Hva faen er poenget med det når de er 4 år?? Nei, det har ikke våre.

Skrevet

Nei, absolutt ikke!! Og ikke 6 åringen vår heller..

Nå er jeg kanskje litt nazi i forhold til den type spill, men jeg syns uansett en fireåring er for liten. de introduseres tidsnok for data og spill verdenen!

Forstår egentlig en fireåring noe av et ds spill da???

Skrevet

Nei, hun har ikke , interesserer seg ikke for slike ting. HUn blir forøvrig 5 år til høsten.

10 åringen har, kjøpte seg selv forferiepengene sine for 2 år siden.

Skrevet

Fire åringer skal da spille på ds akkurat slik som eldre barn, det er svært lite poeng med det, annet enn spill og underholdning. Ja fireåringer forstår spill beregnet på denne aldersgruppen.

Skrevet

Våre jenter på 4 og 7 år fikk til jul. Spilles max 20 minutter hver dag. I de siste mnd har det ikke vært noe spilling. Nå er de ute og leker hele dagene.

Synes det er helt greit. Det kan være lærerike spill for barn. men det er viktig å sette grenser for hvor mye pr.dag/uke etc.

Våre regler var maks 20 minutt pr. dag.

Krangling om spill=spillet fjernes.

Kun spilling på stua i sofaen (ikke på rom/ha med ut etc).

Vi hadde nok ventet med å gi til 4-åringen til hun var kanskje 5. Men hun fikk fordi 7-åringen fikk.

Hvis dere synes det er for tidlig, så er det vel det?!

Skrevet

Her fikk 5 åringen ds når han var 4. Alle 4 og 5 åringene på min avd i bhg har ds.

Det er veldig mye læring i mange av disse spillene, og utrolig morsom underholdning.

Her var vi ikke redd for at det skulle blir for mye spilling, for det er jo faktisk vi foreldre som må regulere hvor mye barna får spille.

Skrevet

Nå er eldste 3 år, men den dagen hun vet hva det er, har lyst på og vi har tro på at hun får det til skal hun få.

Skrevet

16:12 igjen

Jeg ser kun et argument mot og det er at det er en inaktiv aktivitet som bør begrenses.

Skrevet

16.13: Ser aldri barnet ditt på tv, eller sitter rolig på gulvet og leker med lego? Hva er forskjellen på det og ds? Ds er akkurat like utviklende som lego, mtp problemløsning, kreativitet osv..

Skrevet

Jo, det er vel nettopp derfor ds bør begrenses.

Skrevet

Minsta her i huset kjøpte seg selv når hun var 3,5år. Hun hadde 600kr og resten jobbet hun seg til. Hun var så iherdig, og hun fikk mer enn hva hun vanligvis hadde fått men hun jobbet mye. Besteforeldrene var nesten helt sjokka når de passet en helg, hun jobbet og jobbet for å tjene seg opp penger.

Aldri sett en så glad jente som var i butikken og kjøpte seg. Hun er den av ungene som er mest forsiktig med den, de 3 andre har fått til bursdag/jul osv. Det er derfor hun lille ville ha seg, siden de andre hadde og hun klarte å spille endel spill. Også har de en mor som syns det er gøy også, så jeg har kjøp masse billige spill, og spill for små. Jeg har kjøpt meg selv også, jeg fikk ikke lov å låne av ungene lenger.

Men jeg angrer ikke på at hun fikk kjøpe seg når hun var så liten. Vi har tider på når de kan spille, og det gjelder alle så det er ikke mas. Veldig grei underholdning når vi kjører bil hit og dit. Også spiller ungene masse sammen når de spiller.

Skrevet

Vi syns det var for tidlig. Jenta vår fikk da hun var 6.

Skrevet

Minsta her i huset kjøpte seg selv når hun var 3,5år. Hun hadde 600kr og resten jobbet hun seg til. Hun var så iherdig, og hun fikk mer enn hva hun vanligvis hadde fått men hun jobbet mye. Besteforeldrene var nesten helt sjokka når de passet en helg, hun jobbet og jobbet for å tjene seg opp penger.

Du må jo tulle. Hvis ikke er du en forbanna idiot.

Skrevet

Hun gikk foresten da i 1 klasse :) Desemberbarn.

Skrevet

ja min datter er 3 blir 4år nå i juli hun har nintendo dsi

synes ikke det er for tidlig for barn lærer fort, pluss at disse josefine spillene får man på ds oxo å det er en del spill det står 3pluss på.

skjønner ikke hva som er problemet for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...