Gå til innhold

ang wild yam og angus castus (vitex)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har noen spørsmål spørsmål jeg lurer på.

hadde en SA for et halvt år siden og har ikke regelmessig mens fra før av. fikk p-piller av legen men har nå sluttet på disse, og ble ferdig med TR for 2 uker siden. jeg er usikker på om jeg hatt EL i ettertid, men har gått på Damiana og Dong Quai. nå går jeg på wild yam og skjenner masse stikninger i magen ( skjennes ut som eggløsningssmerter)

hvis TR ikke kommer som planlagt og test er negativ lurer jeg på hva som er det beste alternative til å stabilisere syklus, wild yam eller Angus Castus ?( som det står på pakken på apoteket).

når jeg leser om wild yam står det at dette stabiliserer mensen, men hvordan kan det det hvis det kan forhindre eggløsning?

og kan det være wild yam'ens skyld at det stikker så fælt i magen, eller er dette forsinka EL? ( mens slutt 14 mai )

takker for svar :)

Fra en som er lei av å vente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville brukt kun Vitex /agnus castus. Det er den som er mest kjent/brukt for å stabilisere/øke fruktbarhet. Har selv god erfaring med den. Opplevde raskt bedring i problemer og ble gravid etter bare 3 mnd bruk.

Har nå bestilt den på nytt for å se om jeg kan få skikk på syklusen som fortsatt ikke er som den skal være etter fødsel. Vitamin B6(pyridoksin) kan også hjelpe til med å stabilisere syklus. Jeg skal ta det også sammen med Vitex.

Her kan du lese litt om Vitex: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...