Gå til innhold

Hoste og keisesnitt

Anbefalte innlegg

Jeg gledet meg til keisersnitt på mandag, men nå er jeg usikker... Har fått så sinnsyk hoste etter en forkjølelse. Var hos legen i dag, men han ville ikke skrive ut noe da det kan på virke forsteret. Greit nok det!

Meeeeen, jeg har fått litt skrekken. For det første er jeg redd jeg må få narkose for at de skal være sikre på at jeg ikke hoster på operasjonsbordet. Bare noe jeg har tenkt ut selv, men det kan ikke være noe særlig med hostende pasient med buken åpen? For det andre gruer jeg meg til å hoste med ferskt operasjonssår. Huff... Jeg gruer meg også til å ikke kunne bruke halspastiller eller drikke i fasteperioden. Hva gjør man da for å stoppe anfallene?

Noen som vet noe rundt dette eller har gode tips for å bli kvitt hoste FORT?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141911484-hoste-og-keisesnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at halspastillene Repsils virker ganske bra. Muligens virker de litt bedre på meg enn sterke preparater som Cosylan - men det er vanskelig å sammenligne, for jeg har ikke hatt en slik resept hver gang. Repsils inneholder mye sukker, og for meg gjør det at de slår meg ut MER enn Cosylan - men det er individuelt. Det var sønnen min som fortalte meg hvor effektive Repsils er.

Også mineralvann som inneholder salt (som Farris, Selters, sodavann...) er godt å drikke - for å "bade" halsen i boblende saltvann, på en måte. Gargling med saltvann sies å hjelpe noen - ikke meg, men det er individuelt.

Fødepersonell har fortalt meg at man beholder keisersnittet selv om man skulle få en luftveisinfeksjon - man mister det ikke. I meste fall kan det bli utsatt et par dager i håp om å få sykdommen til å gå over, er det jeg har blitt fortalt.

Men selv om man beholder keisersnittet i en slik situasjon, er det aller beste å være frisk når keisersnittet tas. Masse lykke til og god bedring!

Fint at det begynner å hjelpe. Et annet tiltak jeg bruker mot hosten, er pastiller og Farris (eller noe lignende) OM HVERANDRE. (Har litt erfaring med dette, for jeg har en arbeidskollega som blir litt hysterisk hvis noen går med tørrhoste. Så her gjelder det å dempe hostingen med alle mulige midler.) Farris drikker jeg litt sakte, så halsen får bade på en måte i det saltvannet.

Fortsatt lykke til denne uken - gleder meg til å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...