Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Joda, det er slitsomt som rakker'n, og noen ganger vil man legge barnet ut for salg på FINN. Men jeg har godtatt dette med trass som en velkomstgave. Det betyr jo at barnet mitt er på vei inn i selvstendigheten. Det er en kjempeviktig del av utviklingen, og det bygger opp egoet og individfølelsen. Jeg er glad for at barnet mitt er en bestemt tass som vet hva som fungerer for ham, selvom jeg noen ganger blir mer enn bare oppgitt idet han vræler som en sinna okse og vrir seg som en orm fordi han ikke vil kle på seg. Kom trass du skjønne milde, her skal du anerkjenneslse finne
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Signerer denne. Det er negativt i den forstand at det er uhyre slitsomt, men det er helt naturlig. Vil nesten vært mer bekymret om de ikke trasset.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 ja jeg ville også vært betenkt hvis barnet ikke viste noe egenvilje i det hele tatt. Apatiske barn er det skumleste jeg kan tenke meg :/
**¤¤** Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Signerer her jeg også. Er så lei av å høre at mine barn kan være umulige eller at jeg er en dårlig mor fordi mine barn kan være stae av og til. Tommelen opp til deg som ser på trass som positiv:)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Jeg er også veldig glad for "trass". Eldste her har autisme og bestemmer mye over lillesøster samt at vi må ta hensyn til han i alt vi gjør. Det tok ganske lang tid før minste viste noen ordentlig trass, og det var litt skremmende når hun ble godt over tre år og ingen trass viste seg. Heldigvis kom den ved 3,5 års alder
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Syns d e positivt ja, sjøl om det e litt slitsomt når det står på som verst ) Hadde vært kjempe bekymra om ungen ikke viste nån form for egenhet, men godtok alt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Ingen oppegående mennesker vil si at det er negativt at barnet formes som individ. Må dette understrekes hver gang man klager litt over at man har barn som trasser? For det ER slitsomt, faktisk et helvete til tider (mitt barn trasser noe enormt, har gjort det i et halvt år, stort sett hele tiden). Jeg "anerkjenner trassen" (gud, for et banalt uttrykk), men jeg fryder meg ikke hver gang hun legger seg ned midt på veien og hyler fordi vi går en annen vei enn hun tilfeldigvis finner for godt der og da.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 signerer på den !! enig med at trass er en velkomsthilsen samt det du skrev HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå