Gå til innhold

Flekker etter avføring i tøybleiene - tips?

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg har ei lita jente på tre uker, og vi har den siste uka begynt å prøve tøybleier. Vi bruker bum genius AIO og lommebleier, og imse vimse papir i. De fungerer godt, men det kommer mye avføring i selve bleien (når hun tisser "kliner" det seg liksom utover hele). Jeg bruker vaskenøtter i vaskemaskinen, og vasker dem på 60, med en type økologisk flekkfjerner, men bleiene har fortsatt gule flekker inni etter vask. Utrolig kjedelig. Jeg regner med at de er skikkelig rene, men ikke gøy med bæsjflekker i rene bleier... Er det noen som har noen erfaring med tøybleier, som kanskje har et godt tips å komme med? :)

Fortsetter under...

Jeg brukte også imse vimse rispapir før, men synes det ble litt klumpete, fant et bedre et på miljobaby.no. men det var igjen litt tynnere, passer nok best til litt mere fast bæsj. Fant også en flekkfjerningssåpe der som het trollsåpe (sitronsåpe) gnir denne på flekkene på bleia før jeg legger den i bleiebøtta og lar det bare være på til de blir vasket, dette har funka veldig greit :-) Blir jo vaska bort i maskinen..

• 3 uker senere...

Annonse

jeg bruker de samme bleiene, på en 8 ukers baby men vasker dem med en liten dose blenda sensitive, og de har aldri fått flekker som ikke går bort, selv om jeg ikke bruker rispapir, det er jo ikke nødvendig på mm-bæsj... blir gullende rent på 60 grader, så du kan jo vurdere å bytte til et vaskemiddel iblant?

sol er og et godt råd du allerede har fått,ser jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...