eja Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Heihei! Jeg har ei lita jente på tre uker, og vi har den siste uka begynt å prøve tøybleier. Vi bruker bum genious AIO og lommebleier, og imse vimse papir i. De fungerer godt, men det kommer mye avføring i selve bleien (når hun tisser "kliner" det seg liksom utover hele). Jeg bruker vaskenøtter i vaskemaskinen, og vasker dem på 60, med en type økologisk flekkfjerner, men bleiene har fortsatt gule flekker inni. Utrolig kjedelig. Jeg regner med at de er skikkelig rene, men ikke gøy med bæsjflekker i rene bleier... Er det noen som har noen erfaring med tøybleier, som kanskje har et godt tips å komme med?
Romeren Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Solbleking! Heng dem ut i solen. Det er forresten liten vits i å bruke rispapir ved morsmelkbæsj - det blir utklining uansett. Meld deg inn på tøybleieforumet på tettinntil.no, der får du råd og hjelp til hva det enn skal være!
samuraibeibi Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 ...og gallesåpe. Både sol og denne såpa er også smart for å få vekk bæsjeflekker på ulltøy.
Daydreamer 81 Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 nei rispapir er det ikke vits i ennå. Bleiene våre har også noe farge ennå...etter avføring, men det går bort litt etter litt. By the way er tøybleiene HELT SUPER!!! Skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker de!
Nikki 75 Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Hvorfor ikke alle bruker dem: bæsjeflekker, gallesåpe og solbleking etc. :oP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå