Gå til innhold

Veldig, veldig vondt i ryggen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte egentlig med et punkt ganske langt ned (korsryggen) på høyre side, men nå har det begynt å bre seg ganske langt opp og over det hele.

Jeg mistenker at det kan ha noe med utrolig dårlig fordøyelse å gjøre, selv om det virker som strekte og brennende musker? Jeg sliter nemlig med masse luft og fordøyelsesplager generelt. Andre som opplever dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Ja, jeg sliter med luft i magen og er løs i magen. Det strammer og er kjempe ubehagelig over alt i magen.

Har fått øm rygg og lysk, men det er vel helt normalt:-) Pratet med jordmor og hun sa at det var veldig vanlig å få bekkenplager og disse kjennes i korsryggen, samt at smerten kan veksle fra side til side. Det er ikke så mye å gjøre med det forsto jeg:-)

Skrevet

Jeg har fortsatt utrolig vondt i ryggen, og nå mistenker jeg mer enn noen gang at det har sammenheng med fordøyelsen.

Jeg er nemlig verst om natten. På morgenkvisten klarer jeg ikke snu meg i senga omtrent, og alle stilliger sender sjokkbølger gjennom kroppen. Men i går, etter endelig å har fått sluppet ut endel luft, og presset ut veldig hard avføring, følte jeg meg mye, mye bedre hele dagen. Nesten så jeg trodde at det var på vei til å gå over...

Men neida, i dag er det visst på'n igjen. De siste timene i senga var forferdelig. Det rare er bare at det kjennes ut som veldig ømme, såre muskler fra midt på ryggen og nedover til korsryggen.

Var hos legen i går (for å få utvidet gradert sykemelding) og hun gav meg henvisning til fysio, og jeg har time allerede i dag.

Andre som opplever noe liknende??

Skrevet

Uff=((( Jeg vet så altfor godt dette med vondt i ryggen. Siden jeg har sliti i mange år med ryggplager og prolaps. Det er helt forferdelig. Og ekstra vondt er det når vi går gravide. Blir jo tyngere også.

Jeg husker så godt da jeg gikk gravid med dattera mi, at på slutten klarte jeg ikke å snu meg i senga og gikk som en gakkak. Pga veldig bekkenløsning og ryggplagene.

Ligg med pute mellom beina dine om natta( Bra for bekkenet også) Og viktig å ligge godt om natta. Men hør med fysioterapauten i dag.

Klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...