Gå til innhold

Leggetid for en på 11-12 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på når du legger poden om kvelden? Her i huset blir hun ikke trøtt før 19.30 - synes dere dette er sent?

Hun har fremdeles to blunder på dagtid..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine er i seng kl 19 - trøtte eller ikke. Om de er veldig trøtte prøver vi å få til 1830. Har en på 5 mnd og en på snart 3 år, og sånn har vi gjort siden begge var bare noen få uker. Funker som bare det :)

Har aldri justert noe i forhold til dagsøvnen... Men eldstemann har hatt perioder der han veldig ofte har lagt seg 1830, og det har vel typisk hatt med slutte å sove på dagen, og oppstart barnehage å gjøre.

Skrevet

Hvor mange timer nattesøvn trenger hun?

De fleste sover mellom 11 og 14 timer om natta i den alderen og da blir det selvfølgelig litt forskjellig leggetid som passer for forskjellige barn.(http://www.babycenter.com/0_baby-sleep-basics-9-to-12-months_7661.bc)

I tillegg må dere ta hensyn til familiens døgnrytme. Hvis dere voksne ønsker å starte dagen 05:30 så må selvfølgelig barna legges tidligere enn om familien ønsker å starte dagen kl 08:30.

Når starter dagen for resten av familien da?

Skrevet

Gutten min legger seg ca 20.30 (og våkner ca 10 om morgenen). Han går ikke i barnehage så jeg ser ikke noe poeng i å legge ham tidlig og å stå opp tidlig.

Skrevet

Takk for fine svar!

Familien har ingen spesielle tidspunkt vi må opp, men fra høsten av blir det naturlig at dagen starter kl 0700 for henne (og meg). Da begynner hun i barnehage.

Fram til august er både jeg og pappa'n i jobb uten barnehageplass. Han jobber turnus og jeg er lærer, så vi har foreløpig ikke faste tider hun må opp om morgenen. Hun blir hjemme med en av oss uansett.

Stort sett den siste tiden har vi lagt henne rundt 19.30-20, og hun har våknet litt før kl 07. Hun sover ca 2-3 timer på dagtid, fordelt på to blunder. Den siste blunden kan være avsluttet så sent som 16.30.

Kan det være mulig at jeg skal kutte ut den siste blunden? Den første har hun tidlig på dagen, ca kl 0930. Kan jeg utsette den til f.eks. klokken 11? Risikerer hun ikke da å bli overtrøtt og ikke sovne i det hele tatt? Grøss.

Skrevet

Hei, har en gutt på 11mnd som legges klokken 19:30, hvis han er veldig trøtt blir det 19:00. Han står opp mellom 08:00 og 08:30. Han sover 2 timer midt på dagen, fra ca 12:00

Noen ganger blir dagsøvnen litt forskyvet hvis vi ikke er hjemme, men han vekkes alltid seinest klokken 15:00.

Skrevet

Til *Moni og lillegull*

Det virker som om døgrytmen dere har valgt passer fint for dere. Ingen grunn til å endre den så lenge den fungerer fint for hele familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...