Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Barnevognen, smører dere ofte olje på hjulene? Fikk anbefalt av butikken som solge vognen å smøre på olje én gang i måneden.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Vi har satt bort vognen:) Men første året hvor jeg trillet daglig vasket jeg vognen en gang hver tredje uke og smurte på fett i hjulfestene. Aldri hatt på olje, fungerer det på vinterstid? Fikk anbefalt å smøre på fett hvertfall. Jeg vasket hele understellet og tok av hjulene, skylte de godt og fjernet gammelt fett. Tok av varekurven (i tøy) og ristet ut steiner og løv, av og til tok jeg den en runde i vaskemaskin. Etter trilleturer på vinterstid tørket jeg av vognen når vi kom inn sånn at ikke understellet skulle ruste. Tørket også at kalesjen hvis den var blitt våt. Syns det er greit å vedlikeholde, er jo såpass dyr;) og greit å holde den fin lengst mulig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Takk for svar! Ja var fett de anbefalte å smøre på. HI
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Ok, litt blond her - hva slags fett snakker vi her? Noe man får kjøpt på Barnas hus eller noe?:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Det holder vel med vanlig smøreolje kjøpt på f.eks bensinstasjon, eller en eller annen jernvarehandel som Claes Olson/Jernia, sykkelbutikker osv. :-) De fleste har at praktisk tynt langt munnstykke sånn at du kommer inn i kriker og kroker. Kan også brukes på sykkelen, knirkete dører osv. Vi har smurt for lite vet jeg, men vognen blir vasket jevnlig sånn at den er fin og ren. Spesielt på vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå