Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 vi har en sønn som snart er 21 mnd og som har vist lite interesse for do og potte dette til tross for at han HATER å skifte bleie! han vil heller gå med bæsjen enn å få ny så er en kamp hver gang vi skal bytte bleie(samme om det er tiss eller bæsj altså). prøvde up&go, men nektet på det også! men nå den siste mnd har han intressert seg veldig for doen og potta. setter seg på potta både med bleie og klær på og uten bleia, men skal ikke gjøre fra seg. han vil også sitte på do som mamma sier han, men der liker han ikke å sitte. når jeg kjenner han har gjort seg ut spør jeg om han har noe fælt i bleia da svarer han "bytte". så vi går på badet. når vi kommer dit skal han ikke bytte og jeg må krangle og kjempe om å få bleien av. som oftest ender det med bæsj på både håndkle, mine hender og på hans føtter på grnn av ville protester! hva gjør jeg med dette problemet? er det på tide å kontruktivt sette i gang med potte trening? burde jeg bruke libero Potty Training Pants? hvordan fungerer de? jeg ser de er på pakken, men har ikke sett de i butikkene eller på libero sine sider....
Lille skatt og lillesøster Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Har ingen erfaring å komme med, men det er bare å sette igang. Tenker å gjøre et forsøk selv snart. Min er like gammel som din. Mener jeg har sett bleiene på Ultra og Ica. De fungerer ved at barna merker at de har tisset fordi bleiene blir våte i motsetning til vanlige bleier.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 men like tette håper jeg... sånn type wet feel?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Kanskje dumt spm, men hvordan trener man på dette? De klarer vel ikke si ifra når de må tisse når de er så små.... Eller?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Joda det er forskjellig fra barn til barn, men her i huset har minstemann på 18 måneder akkurat begynt å gå på do helt frivillig! Han sier "itte poo" når han skal på do (sitte på do ;-) og vi kommer snart til å slutte helt med bleie!
konemor med gutt+spire:) Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 ja er det vår sønn har begynt å si også, han springer mot badet og sier "titte dæ" altså sitte der. og peker på enten doen eller potta. problemet er jo bare at han ikke vil kle av å ta av bleien. eller gøre fra seg på do eller potta... så vet ik helt hva jeg skl gjøre....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Vi startet med pottetrening da jenta var ca 7 mnd gammel vi:) det fungerer kjempebra. hun ble akkurat 1 år, og bæsjer på potte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå