kanutteogkruttet Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Skal begynne i jobb, etter mange år hjemme og trenger lette raske middagsretter siden vi ikke er hjemme før 17 om dagene :-) Noen tips om retter? fint med oppskrifter om dere har tid
zion... Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Pasta med hvit saus...kok pasta og erter, hell av vannet, putt en boks creme fraiche og evt litt blåskimmel ost oppi...stek baconbiter og putt oppi. Det hel tar under en halvtime og smaker veldig godt :-)
kanutteogkruttet Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Tusen takk zion Den skal prøves. Hørtes kjempegod ut
septbaby09 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Hjemmelaget aspargessuppe med grov/ristet brød. 2-3 pers. 500 g asparges 2 charlottløk 1 liter grønnsaksbuljong salt og pepper, en skvett fløte/skummet kultur Kutt asparges og løk i små biter, kast endene på asparges. Fres i kjele med litt olje. Tilsett vann og buljong. Kok ca 15 min, kjør det med stavmikser, smak til me salt,pepper og fløte. 20 min og ferdig, og sunn om man erstatter fløte med melk
soleia Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Laks og pasta. Denne oppskrifta brukar me ein del. Den er rask og god! http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/04/26/396811.html Brukar ofte tørka urter når eg ikkje har friske i hus. Går fint det og, men har det i saman med fløyten.
soleia Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Då eg såg aspargessuppa kom eg på at eg lagar brokkolisuppe på same måte. Ein brokkoli i bukettar Vatn som så vidt dekkar ein terning grønnsaks- eller kyllingbuljong. - Dette kokast til brokkolien er mør, og mosast med stavmiksar. Mjøl utrørd i vatn jevnar til ein grei konsistens Ein skvett matfløyte. Evt meir salt. Det smakar og godt med litt parmesanost i, men er ikkje nødvendig. Eg er ikkje så glad i brokkoli, men denne likar eg. Har og servert til andre som ikkje et brokkoli, og måtte ut med oppskrifta.
FrøkenSprøken Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Ovnsbakt tors med pesto Kjøp findus gourmettorsk (eller annen torskefilleet) Smør på pesto, og stek i ovnen på 200 grader i 10-15 min Kutt opp gulrot i strimler, og små buketter blomkål (dette kan du gjøre kvelden før) Smørdamp disse i litt vann (1 cm i kaserollen) med masse smør, salt og hvitløk, Utroooolig godt! Jeg kunne ha spist bare dette! Del opp nypoteter med skall i båter. Legg dem i en pose sammen med noen ss olje og krydder. Bland godt. (Dette kan du også gjøre klart kvelden før.) Stek potetene i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Dette er en fantastisk god middag, som kan gjøre seg selv når man kommer hjem og er litt stressa. Sett på stekovnen med en gang du går inn døra, så er middagen klar innen du har kledd av ungene,pakket ut barnehagesekken og dekkt på bordet
kanutteogkruttet Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2010 Tusen takk for tips damer Har notert meg ned alle oppskriftene og satt opp handleliste Mye godt og sunt her
...gull... Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 superenkelt, men tar litt tid hvis du lager det fra frossen tilstand! laksefilet wokgrønnsaker litt krydder en dæsj smør og rømme hvis man vil legg laks i en smurt illfast form, hell over grønnsakene og krydder. topp med noen klatter rømme. sett i ovnen på 200 grader og vent til laksen et gjennomstekt. topp gjerne med litt fersk rømme nam nam
kanutteogkruttet Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2010 Denne hørtes nydelig ut førstegutt i magen Skal testes ut
TøffiTrynet☠ Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 Rask grønnsakssuppe med kjøtt: Fres litt løk og hvitløk i olje. Hell på en liter vann. Ha oppi litt buljong etter smak og provence-krydder. Ha i frossen lapskaus-blanding. Fres strimlet svinekjøtt og ha i suppa. Tar 10 min. Og du kan godt bruke pølser eller kjøttboller i stedet for kjøtt.. Pasta med skinke/sopp og purre: Stek purre og fersk sopp i smør. Ha oppi boksskinke i små biter. Hell over en boks matfløte/kremfløte. Krydre med det du liker. Jeg liker basilikum, chili, hvitløk, salt og pepper. Serveres med tagliatelle, gjerne fersk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå