Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Det lurer jeg på... De jeg ser på som mine beste venninner bor dessverre ikke lengre i samme landsdel som meg og vi sees derfor svært sjelden. Kjenner jo mange her jeg bor, men ingen blir liksom BESTEvenninne!!! En venninne man kan gå kvedsturer med, stikke på besøk på kveldstid etter at mini er i seng, noen man kan slarve om alt med... DET kjenner jeg at jeg savner nå
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 det savner jeg også! Har flytta veeeldig langt pga kjærligheten, og vanskelig å komme i kontakt med andre folk her:( i det lange løp trenger man mer enn mannen Hvor i landet bor du?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Si fra om du finner en måte å skaffe seg det på! hehe
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Det er ikke så lett når man er voksen det der! Min erfaring er at man kommer nærmest de man har felles erfaringer med, f.eks studier, kurs, noe fælt som har skjedd e.l. Erfaringen bør jo ha en viss betydning, og kanskje også vare over en viss tid.. Det er da man kommer såpass nært at man kan begynne å føle seg som besteveninner.... Dette er min erfaring ihvertfall:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Bor i Oslo. Blir jo kjent med mange som man treffes og prater med, men det er veeeeldig vanskelig å bli MER kjent... om dere skjønner hva jeg mener HI
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Man gjør som Paris Hilton, he he. Jeg vet ikke jeg. Har det sånn i Tigerstaden selv jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Det viktigst for å etable et dypere vennskap er jo å by på seg selv, åpne seg litt, men man bør jo holde igjen litt også for å ikke skremme folk bort. Det kan være en vanskelig balansegang det der. En annen viktig ting er å stille gode spørsmål og oppfølgingsspørsmål til de du forholder deg til, slik at de opplever at du finner dem interessante. Det skal jo likevel ikke virke som et intervju, men genuin interesse. Kanskje spørre noen til råds. Late som eller ha et reellt _litt_ personlig problem eller utfordring, f.eks av typen oppdragelse av ungene osv... Spørre hvordan de har gjort det, og rose litt for gode ideer osv.... Hvis man prater mye om sånt så kommer man jo nærmere enn om en prater om mer overfadiske ting. Det er uansett vanseklgie..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Det var lurt... Kanskje sette opp en lapp på kjøpesenteret her jeg bor og holde "audition" om hvem som skal bli min nye bestevenninne Stiller dere?? Hehe HI
Villa Perlesukker Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Sånn har jeg det også sukk.....Tror at det er vanskelig å finne en jente som man har kjemi med og som er i nogenlunde samme situasjon som en selv....mye som skal klaffe...
Super-Mish Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har det også sånn, selv om jeg har venner i byen: ingen av de som er gravide, så det er mest fylla i parken .. satser sterkt på barselgruppa når den tid kommer, ellers blir det en laaaang og ensom permisjon!!
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Hopp i det, mine damer. Dvs straks du får en god anledning så inviterer du på kafétur o.l. Funker det, så funker det. Funker det ikke så hadde dere en tur på kafe og det var greit. Funker kafé, inviterer du på jentekveld med vin og ost Funker vin og ost inviterer du på spasertur osv osv Meld deg til FAU neste barnehageår, der treffer du mange i samme situsajon som deg selv, med barn i samme alder. ta initiativ!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Husker jeg så ei på Big Brother, ei nordnorsk blond jente med rottehale i nakken. Da de viste vennene hennes, dukka det opp ei bestevenninne som så nesten akkurat lik ut med samme blonde håret og rottehalen og de var helt "på nett". Hvorfor kan det ikke dukke opp en som jeg har en slik kjemi med, og som forstår meg kjempegodt?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Ikke alle barselgrupper som er like engasjerende heller... Min barselgruppe bestod av 6... og den ene meldte avbud etter første møte...de to neste ramlet av etter et par måneder... og de to siste har jeg hatt litt kontakt med, men de er fint lite flinke til å ta initiativ selv. Så det har blitt med noen trilleturer osv, men ikke akkurat sånn at vi har blitt venner og kommer til å dra på besøk til hverandre i ettertid HI
Super-Mish Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Hrmf, for en slapp gjeng! .. så kjedelig, da. Satser på at ikke alle barselgrupper er sånn. *krysse fingrene*
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Ja, hvorfor er det så vanskelig å finne noen man bare connect´er DER med?!?! Hehe Sikkert fordi de jeg har sånn kjemi med allerede er venninnene mine som dessverre ikke bor her i Oslo... HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Synes du er litt dårlig på å ta signaler, hi. Flere her nå som MED nick sier de er i samme by, i samme situasjon. Trenger du å få det inn med t-skje? Send en pm!!!! Hilsen en som har truffet flere hyggelige mennesker her inne som jeg har masse kontakt med. Men jeg bor dessverre ikke i Oslo. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Jo da, ser at det er flere med nick som har skrevet her... Men jeg ser det som en fordel å være på noenlunde samme "nivå" her i livet... noenlunde samme alder og barn på samme alder. Og det er jo mulig å finne ut på profilene til de som har signert med nick... HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Og at man bor på noenlunde samme sted i byen... Kjipt å dra halve Oslo rundt bare for å møtes og gå tur HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #19 Skrevet 28. mai 2010 Les innleggene dine, hi. Mulig du skjønner hvorfor du leter. Maken til særing... Gidder ikke å reise til andre siden av Oslo?!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #20 Skrevet 28. mai 2010 Vet du hvor lang tid det tar kollektivt å reise fra den ene enden til den andre i Oslo på kveldstid? Når det går bare halvtimesruter og INGENTING korresponderer? Ingen vits å bruke en time en vei og en time tilbake igjen... da rekker man jo ikke gå tur da jo. HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #21 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har ei bestevenninne. Mannen min er forøvrig også min beste venn her i verden. Mamma er ikke så ille. Jeg har ei venninne som liker å gå turer med meg. Naboen tar gjerne imot kveldsbesøk. Så har jeg jo også flotte søsken som skravler med meg... Bestevenninna mi er bare den personen som kjenner meg best i hele verden, vi forteller hverandre hva som skjer i livene våre og støtter hverandre når vi møter motbør - hun er faktisk den fineste personen jeg kjenner, men vi har ingen overdrevne behov for å klenge på hverandre til enhver tid
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #22 Skrevet 28. mai 2010 Ingen vits i å ha en god venninne, da bruker man opp all tiden på henne i stedenfor å se på hotell cæsar! Ja, enig. Hun bør bo i naboleiligheten, ha str 38 i klær og 39 i sko, for da sparer jeg en del penger ved å låne av henne. Videre bør hun tjene godt, eller få med matrester hjem fra jobben sin, sp slipper jeg å lage mat. Hun bør like min type menn, så kan vi dele mann. Lebestift nr 16, og hårfarge som matcher min. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #23 Skrevet 29. mai 2010 Jeg bor og i Oslo og skjønner hva du mener med å reise "hele Oslo rundt"... Har flere gode venninner i Oslo jeg, men når man må reise en 1/2-1 time en vei for å møtes så mister man den "bestevenn"-tingen som du tenker på... ;o)
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #24 Skrevet 29. mai 2010 He he, da vet jeg i hvert fall at vi ikke bor i samme område. Her går det bane 8 ganger i timen og sånn sett møter jeg gjerne folk nede i sentrum for eksempel Men jo, kjekt med venner som bor i nærheten. Start en syklubb eller noe da vel, hvis det er det du savner.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2010 #25 Skrevet 29. mai 2010 Ta tiden til hjelp. Man skafer seg ikke en skikkelig besteveninde på et år eller to. Å bygge opp den tilliten tar lang, lang tid. Fortsett å ta vare på de vennene du har. Vær der i tykt og tyntog våg å åpne deg selv. Som regel vil et "besteveninneforhold" da kunne oppstå i løpet av 8 til 15 år. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå