Gå til innhold

Hvor kan man få hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter ;-)

Jeg vet det er mange som sliter med søvnen på barna sine men jeg lurer på hvor man kan henvende seg for å få hjelp?

Helsestasjonen føler jeg bagatelliserer problemet vårt og får bare til svar at det er mange som har barn som ikke sover før de er i 3 års alder - bla bla bla.

Jeg vet det er sant men det må jo være mulig å få profesjonell hjelp et sted?

Min ettåring har ikke sovet en hel natt noen sinne og det er sikkert ikke uvanlig - men er det virkelig vanlig at man må inn til barnet mellom 7-10 ganger pr natt? En ting er at vi blir slitne men jeg får så vondt av min lille venn som blir så forferdelig sliten på dagtid. Ikke sover hun særlig på dagen heller....

Kjempetakknemlig for svar!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her jeg også.. Vår lille prins som i sine 5 første levemåneder sov godt om natta, med kun en mating, har plutselig funnet ut at mat om natta er kjempegodt.. Huff er virkelig fortvilt nå og leter selv etter noen som kan hjelpe.. Har du sjekka nettstedet www.sovekarin.no? Evt www.midtimellom.no.? Ulempen for vår del er vel at begge disse stedene er lokalisert i oslo og vi bor i trøndelag, så da blir det å oppsøke stedene litt tungvint. Vet at hos www.sovekarin.no, kan man få telefonkonsultasjon, men det koster også en del desverre.. Men dersom dere har anledning så er det jo bare å prøve:-)

Lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjære deg, sender deg en stor klem, for det hørtes kjempeslitsomt ut! Og skikkelig dårlig av hs å bagatellisere et så stort problem - for det er det jo! Mini her har hatt noen netter der han har våknet så ofte som din, og da har jeg vært helt kake, har stor medfølelse med dere som har det slik hver natt! ¨

De to hun i innlegget over nevnte kan jo hjelpe, men det koster litt, da. Et tips er å sjekke ut sovecoach.dk. Her kan du få online coahing for 7-8oo kr for en måned. Vi gjorde det, for mini her har ikke sovet spesielt godt heller, og det var veldig nyttig. Har du vært inne på sider som sovlillebaby.com og barnogsøvn.com? Har funnet en del gode tips her, samt boka "the No-Cry Sleep Solution" (selv om den ble litt for "snill" for oss - her måtte det litt gråting til for å få ting bedre).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...