mahlin Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Heisann Eg er alenemor til ei lita jente på 2.5 år. No i Oktober 2010 er det gått 3 år siden eg startet med å få overgangsstønad. Har vert stundent siden dette, men på grunn av at eg var i permisjon i nesten 1 år, har eg ikkje fullført bachelor studiet mitt før juni 2011. Med andre ord er det over et halvt år av studiet før eg er ferdig utdanna. Hele tiden har eg tenkt av dette går bra, siden en kan få utvida overgnagsstønaden inntil 2 år, dersom en er under nødvendig utdanning. MEN, satt å las litt på NAV sine sider no og der står det: Treårsperioden kan utvides med inntil to år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning. Treårsperioden kan utvides med opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble aleneforsørger før du fylte 18 år. Får ikkje eg utvida når eg kun har 1 barn då? Står jo egentlig svart på kvitt, men krleis i alle daga skal eg klare meg då? Nåken som har opplevd dette og vet at det er sånn det er i praksis og? Mvh Malin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå