Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) Eg er alenemor til ei lita jente på 2.5 år. No i Oktober 2010 er det gått 3 år siden eg startet med å få overgangsstønad. Har vert stundent siden dette, men på grunn av at eg var i permisjon i nesten 1 år, har eg ikkje fullført bachelor studiet mitt før juni 2011. Med andre ord er det over et halvt år av studiet før eg er ferdig utdanna. Hele tiden har eg tenkt av dette går bra, siden en kan få utvida overgnagsstønaden inntil 2 år, dersom en er under nødvendig utdanning. MEN, satt å las litt på NAV sine sider no og der står det:

Treårsperioden kan utvides med inntil to år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning. Treårsperioden kan utvides med opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble aleneforsørger før du fylte 18 år.

Får ikkje eg utvida når eg kun har 1 barn då? Står jo egentlig svart på kvitt, men krleis i alle daga skal eg klare meg då? Nåken som har opplevd dette og vet at det er sånn det er i praksis og?

Mvh Malin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få utvidet os i inntill to år dersom du er i nødvendig utdannelse. Dersom du har flere enn to barn, kan den utvides med tre år.

Skrevet

Takk for svar ;) Leste det nåken fleire ganga og det gikk opp for meg at eg hadde kun fokusert på det som sto nederst ;) Letta no ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...