Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bekkenløsning er noe dritt altså, fy f.... så vondt. Klarte ikke stå på det ene beinet gikk tett i knestående og tårene sto i øynene, men må man på do så må man på do.

Dette blir 21 laaaange uker, håper fysoterapauten (og jeg) klarer og holde det i sjakk.

Måtte bare syte litt, snufs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes grusomt ut! Håper fysioterapeut og du klarer å bedre det, eller ihvertfall hindre at det blir enda verre.

Lykke til! :)

Skrevet

Etter en tur inn på 3.trim er det håp og spore :)

Tusen takk :)

Skrevet

Huff ja det der er ille, har en slik dag selv, det er vondt hele tiden og problemer med å gå. en periode i dag så kjentes det også ut som hele bekkenet skulle gå ut av ledd eller holdt på å låse seg ved hvert skritt jeg tok.

Vi får håpe fysio kan holde det i sjakk når vi har fått det så tidlig.

I dag sa hun også at mange får en lang periode hvor det blir bedre når man har fått det så ille så tidlig:)

Lykke til videre, håper det bedrer seg eller ikke blir verre for oss begge:)

Skrevet

Ja vi får krysse fingrene for at det bedrer seg. Lykke til til deg :)

Skrevet

ligger rett ut i dag jeg også :(

HAr fått fysio siden uke 12-13 og har bare blitt gjevnt verre foreløpig... er i uke 19 nå.

var på handlerunde i 3-4 tmer i dag og klarte nesten ikke gå fra den ene siden av senteret til den andre, sånå ligger jeg rett ut på sofaen med puter i ryggen mellom beina...

Var veldig glad jeg hadde varme i seteryggen på bilen på veh hjem i dag.

Skrevet

Er dt sånn at man bør kontakte fysioterapaut med en gang man kjenner antydning til bekkenløsning egentlig?

Hvor vondt må det være liksom før man kontakter?

Hva gjør en hos fysio for å hindre videre utvikling?

Skrevet

Jeg fikk henvisning av jordmor først gang jeg nevnte vondt. Har bare vært der 1 gang, men lærte og reise-sette meg ned riktig, stå riktig, ha pute mellom knær+ankler samt at hun anbefalte et bekkenbelte. Å det var som natt og dag.

Så får vi se hva som skjer videre.

Men jeg la inn et ? på 3.trim og det ser ut som det blir litt lettere på slutten, så får krysse fingrene for at det er sån for oss også.

Nå har jeg fått et par krykker i hus, så slipper jeg iallefall og krabbe rundt hehe

Skrevet

Jeg har vært hos fysio 4 ganger nå, har fått tips om hjelpemidler og hvordan jeg skal bevege meg.

Jeg har også fått massasje/strøm og varmebehandling, i tillegg til noen bekken/knipe øvelser jeg skal gjøre hjemme og gjør noen bevegelser der uten belastning.

Men som hun sa, hun kan ikke gjøre det mye bedre, men lindre litt i perioder iallefall og prøve å hindre forverring.

Skrevet

Klok av skade ba jeg om henvisning så fort jeg merket noe ubehag og tendenser til gangvansker denne gangen. da var jeg ca i uke 11...

det kan være venteliste på fysioterapeut, så du burde vær tidlig ute.

De lærer deg en del knep som letter hverdagen.

De kan gi den varmebehandling og massasje.

De gir deg og veileder deg gjennom et treningsprogram som styrker musklene rundt bekkenet og avlaster ryggen bl.a.

Jeg går til fysio ca 2 ganger pr uke nå og kommer til fortsette med det stort sett fremmover regner jeg med.

Ellers står krykkne klare... regner med jeg får bruk for dem :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...