Mody Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 I dag kom jenta mi på 3 år hjem fra barnehagen med neglelakk på fingrene. En av assistentene hadde sagt at nå finner vi på noe gøy, og så lakket hun ivei. Jeg synes dette ikke hører hjemme i en barnehage overhode. Jeg har sett at flere barn i barnehagen har hatt neglelakk, men da har de fått det hjemme. Hos oss er dette ikke aktuelt. Jeg synes små jenter skal slippe dette. Press om å pynte seg med neglelakk allerede nå. Jeg vet til og med av noen om som belønner småjentene sine med neglelakk, og for meg er det greit, DE får gjøre som de vil. Det som IKKE er greit er at barnehagen gjør dette til en høytidsstund for MIN treåring. Jeg synes det er helt merkelig å se på de knallrosa neglene hennes. Det blir helt feil. Jeg vil ikke ha dette som en naturlig ting så tidlig. Hva synes dere? Synes dere barnehagen kan gjøre dette?
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Har selv to jenter. Ei på 5 1/2 år og ei på 2 år.... Jeg personlig, ser ingen problem med dette...
tante grusom master of law Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Jeg hadde ikke brydd meg ett sekund, selv ikke om de hadde malt neglene til gutten min.
Villa Perlesukker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Det er jo bare kos. Gutten på 3 år kom også hjem fra bhg med dette en gang. Vi syntes det var veldig stas hihi....
Mamma Mirabell Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Ikke store problemer hjemme hos deg virker det som når du henger deg opp i neglelakk som bare kan fjernes vist du eller hun ikke liker det Så, jeg syns ikke det gjør noe om bhg gjør dette!
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har en 3årig jente og hun har aldri hatt på neglelakk. Jeg bruker det ikke selv så det er nok litt derfor, men jeg hadde bare ledd av det og tenkt at datteren min hadde hatt en hyggelig stund. Hadde jeg brukt det selv så hadde sikkert jenta mi spurt om å få det iblant, noe som hadde vært greit. Hun vil jo gjerne ha parfyme og ta sminkekosten min (uten pudder) i ansiktet og jeg ser ingen problem med det. Hun gjør det jo kun fordi mamman sin gjør det...
Papegøyeblomst Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Sønnen min på snart 3 har knallrøde tånegler, hehe...Han var og fant neglelakken i kjøleskapet, og kom løpende inn i stua "mamma male tåa mi!". Etterpå vil han "male" mine tånegler, og det får han lov til... Syns ikke det er noe big deal, jeg..
Gjest mphs Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Eldstejenta mi fikk sine første malte negler i bhg. Syns ikke det gjorde noe. Selv om jeg ikke bruker det selv får begge jentene mine bruke det når de vil. De er 2 og 4,5 år.
Mrs. Bouquet Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Jeg kjøpte blå neglelakk til dattera mi på 3 år i dag. Var veldig fornøyd med resultatet hun og til og med lillebror på 1.5 fikk lakket en negl. Jeg ser ikke problemet egentlig. I barnehagen bruker de ansiktsmaling også, og de lager smykker og armbånd. Blir i samme gate som neglelakk føler jeg. Er nokså naturlig for oss mennesker å pynte seg.
FrøkenSprøken Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Jeg ser heller ikke problemet. Men nå skal det sies at jeg for tiden har en fireåring som springer rundt med TRE LAG neglelakk på seg. Først blå, så rosa, så blå. Faren er ikke helt fornøyd, men det handler nok mer om at fireåringen er en gutt Så lenge gutten koser seg sammen med tantene sine, er det greit for meg! Stolt som en hane er han også!
Mrs. Bouquet Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Jeg ser vel heller ikke på det som noe press om å pynte seg. Sjeldent små barn har negler som er pent lakket. Jeg syns det er vel så grusomt å presse dem til å ta på seg penkjole på julafta.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Ser ikke problemet jeg heller... Jeg hadde bare tenkt at de hadde kost seg Jeg jobber i bhg, og håper virkelig ingen foreldre hadde reagert som deg om jeg hadde lakket noen jente-negler... (selv om jeg aldri har tenkt å gjøre dette som en "aktivitet")
Mrs. Bouquet Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Barnehagen kan ikke gjøre det om du sier i fra at de ikke skal gjøre det. Enkelt og greit.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Her hadde det vært superstas dersom neglene ble lakket i barnehagen. Har en 3,5 åring som elsker å pynte seg, og jeg har faktisk ingen problemer med det, så lenge det er fordi det er GØY og STAS. Jeg forteller henne hver eneste dag hvor fin hun er, uavhengig av om hun går i joggedress, kjole eller løper rundt i truse og sokker. Neglelakk er kjempestas i den alderen der. Du skulle sett min datter da hun fikk sin første. Kjøpt på halv pris på Cubus. Rooosa sådan. Hun strålte regelrett der hun gikk, og viste den til både kjente og ukjente. Det er bare på gøy, og jeg syns du overreagerer litt. Hadde det vært maskara liksom, da skulle du fått min fulle støtte
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. mai 2010 #17 Skrevet 29. mai 2010 Nå skal jeg gå i mot strømmen og si at jeg er enig med deg. Det går kanskje ikke så mye på at det er neglelakk, men mer på at jeg ikke skjønner poenget med det og hva neglelakk har å gjøre i en bhg. Frøkna mi har fått neglelakk en gang fordi jeg satt å lakket neglene før et bryllup. Synes det var litt koselig å sitte sammen og ha en skikkelig jentestund. Men synes ikke det er noe bhg skal gjøre sammen med barna. Det er da så mange andre spennende ting å gjøre i bhg, tegne, perle, leke med plastelina, lese bøker, danse, hoppe, sprette... men neglelakk...?
Odine! Skrevet 29. mai 2010 #18 Skrevet 29. mai 2010 Jeg synes ikke neglelakk hører hjemme i barnehagen. Jeg lakker ikke neglene til jentene mine. Det er fordi jeg ikke synes det er noe fint på små jenter, og fordi jeg ser på det som voksen-pynt. Skulle jeg ha gjort det, måtte det ha vært en blank eller en helt lys neglelakk. Hvis du sier ifra til barnehagen, så skjer det sikkert ikke igjen.
Supermamm Skrevet 29. mai 2010 #19 Skrevet 29. mai 2010 Om du ikke liker det er det vel ikke værre enn å si fra til bhg. Personlig hadde jeg bare syntes det var fint om jenta mi hadde kost seg i bhg og fått på neglelakk - noe hun også ha fått før;)
Piken på landet Skrevet 29. mai 2010 #20 Skrevet 29. mai 2010 Jeg hadde ikke reagert. Det hadde vært kjempestas for snuppa. Så lenge det ikke er leppestift, mascara og øyenskygge så bryr jeg meg ikke. Men viss du reagerer så er det jo ikke verre enn å si i fra neste gang du leverer henne at du ikke syns noe særlig om den der neglelakk greia. Du foretrekker at de ikke tar på henne.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 29. mai 2010 #21 Skrevet 29. mai 2010 Jeg mener at hvis du syntes det er for tidlig og er imot det så sier du ifra. Så kan du evnt gjøre det den dagen hun spør. Jeg syntes barnehagen ( jobber selv i barnehage) skal holde seg nøytral til slike ting og det hadde aldri falt meg inn å male neglene til barna. Hadde heller tatt frem ansiktsmaling Det er ditt barn og du må gi beskjed hvis det er noe du ikke er komfortabel med, vi er alle forskjellige heldigvis:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mai 2010 #22 Skrevet 29. mai 2010 Her spør begge ungene om neglelakk støtt. Guttungen på 2 1/2 også., Han vil ha en farge på en hånd, en annen på den andre ) Jeg syns det bare er søtt. Han reiser støtt med hårstrikk i bhg også, for det gjør jo søsteren hans og jeg. Men, om du sier ifra i bhg at du ikke ønsker dette, så kan de jo ikke gå imot dine ønsker. Menne, neglelakk er vel strengt tatt bedre enn ansiktsmaling? En i en bhg hvor venninda mi jobba malte et barn i ansiktet. Ikke spes heldig når barnet reagerte heftig og fikk store vabler i anskitet.
Tommage♀♂ Skrevet 29. mai 2010 #23 Skrevet 29. mai 2010 Nå måtte jeg fnise litt for meg selv... Du kan jo bare ta det bort hvis du ikke liker det! Jeg lakker neglene til min datter på 4,5 OG på gutten som er 3. Han går i dette øyeblikk rundt med lilla negler, haha! Det er ikke sånn at de alltid har neglelakk på, men innimellom så er det gøy, det blir jo som en lek=)
☆Monkey Business☆ Skrevet 29. mai 2010 #24 Skrevet 29. mai 2010 Datteren min på 3 år eeeelsker neglelakk, men jeg har ikke tålmodighet til å lakke neglene hennes, så jeg hadde syns det var helt greit Hver gang hun er hos bestemoren sin, ber hun om å få neglelakk på neglene....
Gjest thricane Skrevet 29. mai 2010 #25 Skrevet 29. mai 2010 hm, jeg er superjålete, så regner med jentungen min har endevendt sminkeskuffen min før hun når den alder. har aldri sett noe problem i at jenter jåler seg. alltid moro å gjøre som de voksne, pynte seg og gå i skoene deres. tror ikke de føler noe press av den grunn. hadde ikke brydd meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå