Gå til innhold

våkner HVER ENESTE KVELD 30-45 minutter etter at han har lagt seg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er straks 5 mnd og hver eneste kveld siden vi begynte med fast leggetid da han var rundt 2-3 mnd så våkner han altså 30-45 minutter etter at vi har lagt han...

vi legger han rundt 18.30-19.00 og samme om han er overtrøtt, ikke så veldig trøtt,om han får mat rett før han legger seg eller ikke så våkner han fader meg hver eneste kveld og gråter/raser. helsesøstre sa at det var fordi etter sånn ca 30-45 minutter har de en lettere søvn,men mens noen barn lærer seg å sovne igjen så våkner altså denne gutten.

hva kan vi gjøre?blir gal til tider!nå hylgriner han i bakgrunnen her mens pappan prøver å roe han ned. noen ganger går det 15 minutter før han roer seg andre ganger en hel time.

tror jeg blir sprø!!noen gode råd der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite gode råd her, mer en beroligelse med at det er normalt. Vesla holdt på slik fra hun var ca 3 mnd. Nå er hun 9,5 mnd og våkner fortsatt de aller fleste kvelder ca 40-60 min etter hun har sovnet, men nå roer hun seg som regel bare vi kommer inn og legger henne ned igjen, og det er ikke hver kveld lenger, bare nesten hver kveld. Guttene var også slik. Det går over av seg selv, men det kan ta litt tid.

Skrevet

Sånn var vår sønn også da vi innførte fast leggetid for noen mnd siden, og det varte ganske lenge. (Han er nå 7 mnd). I begynnelse var han vanskelig å roe, slik som deres, men så gikk det over til at vi bare kunne gi smokk, så sovnet han igjen (Var avhengig av smokk for å sovne på kvelden, og vi gav det opp til tre ganger hver kveld før vi la oss + div ganger utover natta..).

Han har av og til våknet etter 45 min helt fram til forrige fredag. Da kuttet vi smokk ved innsovning, og siden har har vi ikke hørt noe til han før kl 22 i alle fall! (Bortsett fra i kveld. Vi hørte gråt etter 45 min, men ventet litt, så hørte vi sutting på tommel eller koseklut, og så ble det STILLE igjen!)

Bruker deres smokk, eller er det noe annet som skjer idet han sovner som ikke er til stede under den lette oppvåkningen? Byssing, amming, sang e.l? Dette kan nemlig være en søvnassosiasjon for barnet, som derfor må gråte for å få tilbake det han tror han trenger for å sove videre. Les mer om dette på sovlillebaby.com. Vi bruker forøvrig oppned-metoden (står beskrevet på samme side) for å lære han å sovne/sove videre selv uten amming eller smokk. Nå har vi bare holdt på ei uke, men det ser ut til å virke.

Men, det kan jo hende det gir seg etter hvert hos dere. Hos oss ble det i alle fall bedre, men det er jo best at barnet lærer å roe seg selv. Lykke til!

Skrevet

gutten vår holdt det gående slik en stund rundt den alderen, men plutselig gav det seg;-) vet det er slitsomt når det står på, men forhåpentligvis gir det seg etterhvert...han har vært sånn io perioder senere også, gjerne i forb med å lære seg nye ting motorisk...nesten så han trener i søvne og sover lettere i perioder;-)

Skrevet

Høres veldig kjent ut... Her har vi prøvd at pappa'n roer ned, men jeg har vel mer eller mindre resignert og heller tilbudt puppen når han har våknet. Tar kortere tid enn om pappa'n må bysse ham i søvn. Men det går sikkert over tenker jeg.... :-)

Skrevet

Hahaha, høres akkurat ut som her!:D Men her kan ikke pappa roe, bare mamma. Hele tiden:) Hun blir helt hysterisk om det ikke er meg som roer ned (selv om hun ikke skal ha pupp). Jaja. Jeg tenker at det er verdt det, for plutselig er hun ikke baby mer, og det er fryktelig vedmodig å tenke på. Blir sikkert artig for dem når jeg skal ut på kino, Sex and the city 2...;) FOR FØRSTE GANG skal jeg ut på kveldstid etter fødselen!:D Vesla er 7 mnd.

Skrevet

Å ja, også kan jeg legge til at hun har begynt å våkne ved 3-4 tiden FOR Å STÅ OPP FOR DAGEN! Så i dag stod far og datter opp klokken 4, så mor fikk sove til halv 9... Da gikk far og la seg. Vanligvis pleier jeg å overtale henne til å sove litt til, men i dag gikk altså ikke det. Så egentlig burde jeg vel gå og legge meg, hm...

Skrevet

Gi mer fast føde kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...