Gå til innhold

Noen tempere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg er forholdsvis ny innen dette. Første pp jeg temper.

Det jeg lurer på er om det er noen her som har erfaring med temping og nattevaktsjobb?

Jeg pleier å tempe 0630, men etter nattevakt har jeg tempet 1300. Problemet blir jo da at temperaturen er mye høyere.

Hvordan har dere løst dette når dere fører inn i FF?

Skjønner jo at det blir vanskeligere for meg å finne riktig tid for EL, spesielt når EL er midt mellom flere netter.

Dette ble veldig rotete, men mulig noen skjønte hva jeg ville frem til?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Kroppen har sin normale temperatursvigninger i løpet av et døgn uansett om en er våken eller ikke. Vi er alltid kaldere om natten. Så du må i så fall enten tempe kun på dag eller kun på natt i samme pp.

Hva jobber du med? Er det slik at du kan sitte rolig i lengre tid og så finne et fast tidspunkt du kan tempe på natten? Slik at hvis du sitter godt i ro fra f. eks 5 til 6, så temper du kl 6?

Jeg leste om ei som tempet på kvelden også, etter at hun hadde lagt ungene satt hun seg ned og var veldig rolig i noen timer før hun tok tempen og det gikk bra. Men det blir vel litt værre for deg, siden du skal gjøre deg klar til å gå på jobb da. :)

Skrevet

Vettu hva. Nå har jeg tenkt på dette i mange timer!! Hehe. Men, det jeg tror eg best for deg, er å ha to charter. Kan prøve hvertfall. Er du heldig ser du et mønster selv om det er annenhver uke.

Evt. kan du også prøve

http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

og justére temperaturene du har når du har jobbet natt.

Nei, dette var ikke så enkelt. Hehe. Du får bare prøve deg frem litt. Ta å last ned et charteskjema på http://pernille.info/tempskjema.htm

Da kan du teste mine teorier uten å klure til FF. Også kan du jo spørre på community der, eller google litt. Er jo nødt til å være mange flere som jobber netter. Hehe.

Uansett..Lykke til! Håper du finner en løsning! :)

Skrevet

Ja, det var jo lurt å ha to charter da :) Det går an å ha to FF-profiler, men da må du passe på at når du lager en profil til der inne, må du bruke en annen maskin enn den du laget første profilen din på.

Skrevet

Takk for gode tips:)

Siden jeg nå er midt inni første pp, tror jeg at jeg venter til neste, før jeg prøver meg på tipsene:)

Når jeg plottet inn målingene etter nattevaktene, så satt jo FF meg til å ha hatt EL, så det ble jo feil. Kjedelig at det skal v'ære så tungvint..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...