Gå til innhold

noen som har erfaring eller har hørt om Barnas stasjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i en litt vanskelig situasjon nå, vil ikke gå inn på det.

Ble tipset om noe som heter Barnas Stasjon som kunne hjelpe, men er så i tvil.

Er Blå Kors som driver det, er det kun folk med rus problemer der da? Har ikke noe sånt i heletatt!!

Er ikke under BV, blir de koblet inn dersom jeg går på Barnas Stasjon?

uff, trenger hjelp, men vet ikke helt..

Er det noen som kjenner til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til de, men om du trenger hjelp er det SUPERT om de kan hjelpe deg! Hva med å snakke med helsestasjonen, og høre hva de tenker??

LYKKE TIL!

Skrevet

jeg har vært i kontakt med barnas stasjon :)

jeg var som deg i en vanskelig situasjon, i en helt ny by og uten nettverk.

jeg var syk og Jr var mer vill enn tam... :/

det var helsestasjonen som fortalte meg om dem, og jeg har aldri angret en eneste gang på at jeg oppsøkte dem! de er helt fantastisk! kan nesten ikke understreke det nok... :)

jeg har heller ikke rusproblemer og ikke psykiske problemer. (litt deprimert, men ikke noe jeg har blitt sendt videre med)

barnas stasjon tok mot meg og gutten min med åpne armer. jeg traff flere foreldre som var i ca samme situasjon som oss.

vi fikk være med på foreldrekurs der vi voksne delte erfaringer og fikk oppgaver å gjøre med barna.

gikk utrolig fort å snu alt det negative om til positivt! følte meg langt fra håpløs etter at de kom inn i liet mitt. nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg er en topp mor som kan tilby mine barn hele verden.

etterhvert som vi var der, ble det klart for dem at min sønn ikke var helt A4, og de hjalp meg gjennom jungelen av instanser man må gjenom for å utrede.

de var med på møter og forklarte meg grundig hva de forskjellige gjorde og ikke.

de holdt virkelig hodet mitt over vann en tøff periode av livet!

nå har gutten min en autisme diganose og takket være barnas stasjon har vi fått all den hjelp av kommune, skole osv osv som vi trenger :)

vi har også fått ett nettverk her vi bor, både jeg og sønnen min har fått oss "bestevenner" som vi har møtt gjennom nettverksgrupper hos barnas stasjon :)

jeg er fortsatt syk, min sønn er fortsatt vill, men vi har fått den hjelpen vi trenger for å likevel ha en lettere hverdag.

vi klarer oss i dag på egenhånd, men vissheten om at barnas stasjon bare er en telefon unna er ubetalelig!

vil absolutt annbefale å ta turen eller en tlf dit dersom du trenger hjelp.

blir ikke presset til noen ting.

og du trenger ikke ha kontakt med bv for å være der..

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...