chicomio Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Nå har jeg en stund prøvd å få opp produksjonen, men er visst ikke så enkelt. Merker ingen forskjell, og får nesten ikke ut noe melk når jeg pumper meg.. Før ammet jeg med brystskjold, men nå har vi gått over til kun å bruke det noen ganger, når han ikke vil ta brystet. Trodde produskjonen skulle bli større når jeg ammet uten skjold, siden han da får diet bedre. Prøver å pumpe meg ofte også, men får ofte ikke ut mer enn 40 ml på begge brystene.. Har fortsatt lyst å amme, og lurer på om noen har noen gode tips for å få opp produksjonen? Takk:)
Guttemamma x 3 Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Det som fungerer best på meg er lettøl, ekstra søvn og hyppig amming. Du kan også prøve amme-te. Tror ikke du trenger å tenke så mye på hvor mange ml du får ut når du pumper. Babyen din får helt sikkert ut mye mer enn en pumpe. Du kan heller avtale en ekstra veiing på helsestasjonen så du ser at han legger på seg jevnt og trutt.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 SKriver under på at du ikke kan se på mengden som kommer ut med pumpe. Det gir ikke noe ordentlig svar på hvor mye som kommer når barnet dier. Et råd som har hjulpet meg når jeg har prøvd å få opp produksjonen og føler at det ikke hjelper: La pumpe være pumpe og legg til bare når barnet er sultent en dag, så oppdager du kanskje at du har fått opp produksjonen likevel. Det er lett å føle at produksjonen ikke går opp hvis du ammer / pumper "hele tiden". Ellers er alkoholfritt øl, vørterøl, ammete, masse hvile og nok drikke gode råd. (Og den ene gangen jeg drakk et glass rødvin, merket jeg det veldig godt.)
morromor Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Her hadde jeg samme problemet (trodde jeg) men det var bare det at lille hadde spist litt lite en periode. Da hun begynte og spise mere tok det seg opp igjen, men følte fortsatt at brystene var ganske "slappe" og det virket tomt. Men da lille hadde sugd litt strømmet det på etterhvert. Nå hender det at det tar litt tid før det kommer, sånn at det virker tomt med en gang men det er visst ikke det :-) ellers har jeg også hørt at vørterøl er bra, det er jo masse god b vitamin iallefall, drakk en del av dette når jeg var gravid, ganske godt faktisk :-)
mamma og my Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Hvor gammelt er barnet ditt?Legger han godt på seg? Noe av det viktigste for å få opp produksjonen er å prøve å la være å stresse over manglende melk. Har du hatt vanskeligheter med amminga slik at du har brukt skjold kan det gå ut over prod, men det vil gå bedre etterhvert. Barnet klarer å få ut mer enn du klarer å pumpe, og det er som oftest mer melk enn du tror i brystet! Jeg skulle klage min nød over manglende melk til hs for et par uker siden, fordi han ville ammes hele tiden og jeg følte meg helt tom for melk, men der hadde han lagt på seg 400 gram på ei uke, ja... De har ofte økeperioder som varer lenger enn det tradisjoelle økedøgnet. Jeg har fullammet et barn i 6 mnd, men klarer likevel ikke å pumpe ut mer enn et par dråper for hånd.... Det skal finnes en oppskrift på ammekake inne på ammedebatten et sted, den skal visst være veldig bra for prod. Selv har jeg klokketro på varm sjokolade og sjokoladekake:)
chicomio Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2010 Takk damer Sønnen min er snart 4 mnd. Legger han til så ofte han vil ha mat, men grunnen til at jeg føler jeg har lite er at han blir bare stressa og sint ved puppen. Suger litt, så slipper han. Vet ikke hvorfor det er sån, men er kanskje fordi han har fått litt flaske, og begynner å merke at det er mye lettere. Men om natta går det som regel helt fint.. Off, vanskelig dette. Har så lyst å få det til. Etter at jeg har prøvd en del ved puppen, og han fortsatt virker sulten blir det så vi gir tillegg. Er kanskje ikke noe lurt, for da vil jo produksjonen gå ned. Men legger han som regel alltid til først, eller pumper om han får erstatning. Takk for mange gode råd. Skal prøve ut å se om det blir bedre
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Ring legen din og be om en resept for syntocinon, en nesespray som fremmer utdrivingsrefleksen. Det kan høres ut som at gutten din blir litt sint for at det ikke kommer fort nok, og da kan denne hjelpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå