Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Min sønn på 5 år skriver/tegner med venstre. Burde man gjøre noe med det?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Hvorfor? Her er både far og sønn venstrehendt, sønnen mer enn faren. Har aldri tenkt over det igrunn. Har ikke noe tilrettelagt fordi han er venstrehendt, har aldri hørt han har ettespurt det heller...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har en keivhendt sønn, en keivhendt tvillingbror, en keivhendt far,farmor, tante + 2 andre tanter på morssiden. Ser ut til at yngstemann også blir venstrehendt. Er da ikke noe i veien med det...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Hvorfor i alle dager skulle du gjøre noe med det? Jeg er venstrehendt og har ikke hatt noen problemer med det...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Det første svaret her var vel ganske tydelig..??.. Hvorfor gidder dere å kommentere ihjel alt...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Er venstrehendt - og til tross for at det blir litt mer vanskelig innimellom å bruke saks, er det faktisk veldig greit i være venstrehendt. Ble faktisk skuffet at dattera mi bruker høyre hånd. Det sies at de som er venstrehendt er mer kreative and følsomme. Er vitenskapelig bevist at høyre hånd styres av venstre delen av hjerne og venstre hånd styres av høyre siden av hjerne. Bare bra at folk er annerledes
(Muskat) Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Det man kan gjøre, er å se til at lys på skrivebord faller inn fra høyre. På den måten vil ikke hånda skygge for skriving/tegning. Skoler er jo stort sett bygd opp til at sollyset skal komme inn fra høyre, så da jeg gikk på skolen, foretrakk jeg å sitte lengst fra vinduet, slik at jeg kun fikk det kunstige lyset ned på arket. Ellers har jeg aldri hatt noe problem ang keivhendthet. Min bestefar fikk bundet venstrehånden til stolryggen da han begynte på skolen (i 1912 det da), slik at han kun kunne bruke høyre.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Det var tider det, haha :-) Bestemoren min prøvde fotvilt å få meg til å bruke høyre hånda, uten noe videre hell. Men hun lyktes på et par områder da. Kniv og gaffel er i rette hånda og klipper med høyre hånd, så trenger ikke spesialsaks :-) Dessuten heter det ikke keivhendt lenger.. Det heter venstrehendt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå