3smaa Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Han er 5 uker, men navlen vil ikke bli bedre, den er forsatt sår. Den væsker og ser skremmende ut. Jeg kan se kjøtt inni der. Har snakket med helsesøster og hun sa bare at jeg måte rense den. Er det vanlig at det tar så langt tid? Kan det være navlebrokk? Hvordan starter navlebrokk? Håper noen kan svare for jeg er kjempe beskymret
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Navlen på sistemann var sår lenge. Vi renset så med klorhexidin. det hjalp!
3smaa Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Jeg renser den også med klorhexidin. Hvor lenge tok det hos deg?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 gutten min var vel rundt 5 uker før navlen ble bra. Var hos helsesøster å smørte på Lapis. Det hjalp. spør helsesøster om dette:)
tingeling81 Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 kan prøve noko som heiter bacimycin-pulver som ein kjøper på apoteket, trur det er sånn ein skriv det... Det tørkar ut navlen. Vi brukte det med nr.2, då navlen ikkje ville gro. Fekk beskjed om det av helsesøster. men ho hadde på lapis først og. og så rensa vi med klorhexidin og dryssa på pulver. kan sikkert vere greit å få helsesøster til å sjå på det.
septbaby09 Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Her også gikk vi på hs og fikk dem til å smøre på lapis 3 ganger el noe. Ville fått hjelp, for det er syre, og skal ikke komme andre steder enn på det "døde" kjøttet der navelstompen er. Det er ikke vondt for babye. Men ring igjen mandag du
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Her står det litt om behandling av navel som ikke vil gro; http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/spedbarnspleie
Tigerpote Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Her vasket vi bare med vann, og hadde på Lapis selv (etter avtale med hs). Hadde på et par ganger, så var navlen fin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå