Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Når så dere at barnet ble underbitt/overbitt? Når melketenne kom, eller når de vanlige tenene kom? Gjorde dere noe med det og når kan man eventulet gjøre det? Mannen min er underbitt og blir sønnen vår det skal det fikses når han er gammel nok. Det er ikke pent og mannen min plages litt pga det. Vil ikke at sønnen min skal ha det slik...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Det ordnes som regel når alle permanente tenner er brutt frem, avhengig av kjeveortoped og alvorlighetsgrad. Hilsen tannlege.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Men vises det om de blir det, når de får melketenner?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Nei, man kan ikke vite det før de permannte tennene har kommet.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Det spørs jo hvor ille det er det... Kan godt vise allerede i melketenn-aldre, MEN man gjør ingenting før man har fått de permanente tennene. Kan godt være at f.x. platebehandling el.l. begynner før alle melketennene er borte. Men alt dette er ting skoletannlegen ordner opp i ) (alle mine barn har hatt kryssbitt på ene siden; hjørnetann nede stikker utom hjørnetann oppe. Godt synlig, om man ser etter, fra tennene kom)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 man kan jo se noe på kjevens stilling alt når man er ganske liten. Jeg var selv overbitt, men det ble ikke tydelig før de vanlige tennene kom- selv om jeg alltid har hatt en liten og lite fremtredende hake. Hadde i tillegg store fortenner så det ble veldig plagsomt. Men hos meg var underkjeven ganske langt bak og måtte dras frem i reguleringsprosessen, det var et større problem enn tannstillingen, som i og for seg var pen nok. Men dere får vente til voksentennene har kommet før dere tar en endelig avgjørelse! Kan bare legge til at jeg har en feilfri tannstilling og et flott smil i dag. Ansiktet ble symmetrisk da kjeven ble dratt frem og jeg kan nok takke tannreguleringen for draget jeg fikk som voksen lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå