ingrid23 Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Hei. Jeg har en stor sønn på snart 6 mnd. som i utg.punktet er veldig glad i mat. Har til nå gitt han middagsglass for 4 mn. (grønnsakspure), men det er nok på tide med større porsjoner, så jeg fant glass for 5-6 mnd. Problemet er at han brekker seg og kaster opp. Han tar maten inn i munnen, men i det han skal svelge stopper det opp, og han kaster opp. Noen som har erfaring med dette? kan jo ikke bare gi han grønnsakspure i all evighet heller.... I dag ble det grøt til middag i stedet, da jeg ikke hadde 4.mnd glass stående...
Babyønske �� Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Prøv å mose 6 mnd glassene ekstra med stavmikser. Eller bland litt 6 mnd i 4 mnd glass, og tilvenn gradvis. Det måtte til her, min var veldig kresen på konsistens og klumper. Han måtte ha 6 mnd konsistens til han var 1 år.
det er berre mordi Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Jenta mi kaster også opp/gulper fælt av middagsglassmaten en får kjøpt på butikken. Ikke syntes hun det var spesielt godt heller. Nå lager jeg all middagen selv. Koker opp poteter, diverse grønnsaker , + f.eks kylling, kjøttdeig, fiskeboller og lager noen forskjellige middagssorter, moser med stavmikser og fryser i porsjonspakninger. 3 timers jobb og hun har mat i en mnd fremover:) Hun spiser mye mer og gulper /kaster ikke opp lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå