snille_snille Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Hehe, alt man skal lure og gruble på.... Gutten min er 7 mnd og begynte med grøt når han var va 4 mnd. I begynnelsen fikk han sviskemos for å hjelpe fordøylelsen, men den siste mnd har han lært seg å knipe igjen når det er noe han ikke liker deriblandt sviskemos. Jeg syns han presser mye når han går på do og det kommer ut fast bæsj som er ganske "trør" på en måte. Han har avføring flere ganger til dagen. Det er ofte jeg gir han sviskesaft for å hjelpe han å gå på do, men da blir bæsjen ganske fuitg og ikke kabler lenger på en måte. Hva er normalt? Bør jeg gi han sviskesaft eller er bæsjen som som den skal være?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Det er sikkert mye som kan være normalt, men det er nok helt vanlig at avføringen kan bli hardere og tørrere i overgangen fra flytende til fast føde, naturlig nok. Det er snart 4 mnd siden snuppa vår begynte på fast føde, og hun har ofte hatt ganske hard avføring. Presser litt hardt. Det må en del sviskemost til for å få det til å løsne. Ser at hun blir litt rød rundt endetarmen fordi hun har hatt så mye hard avføring. Har du prøvd å blande sviskemost i grøten?
snille_snille Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Ja, har prøvd å blande det i grøten, men da nekter han. Men han drikker svisesaft så det er ikke noe problem. Bare lurte på om bæsjen skal være sånn. Her blir han også litt rød når han presser ut. Men da tror jeg jeg fortsetter med å gi sviskesaft de dagene han presser en del og det er tørt det som kommer ut.
Bassen&Spira <3 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg tar alltid ei ts malt oppi grøten. Føler det hjelper godt på magen, de dagene jeg ikke har hatt det i har bæsjen vært kjempe hard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå