Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Hvis babyen ligger i seteleie i uke 38(slutten av svangerskaper vertfall), skal du da føde "normalt" eller ta keisersnitt? Eller kan du velge? Blir dette da planlagt på forhånd? og når er det normalt og ta keisersnitt? på termindato, før, etter???
Gjest ->>- Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Anbefalingene varierer, fra lege til lege og fra sykehus til sykehus. Når det er vanlig å utføre planlagt keisersnitt varierer også mye. Stort sett fra 3-14 dager før termin, men tidligere forekommer også. Personlig hadde jeg aldri i verden tillatt forsøk på manuell snuing og hadde ønsket keisersnitt ved seteleie. Men det er nå meg.
Willy Wonka Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Babyen min ligger i seteleie og hvis han ikke har snudd seg i utgangen av uke 38 så tar de keisersnitt. Dette er anbefalingen jeg har fått av både jordmor og fødselslege på Rikshospitalet. Regner med at de vet hva de prater om! Jeg er i uke 38 på tirsdag.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Mange blir anbefalt å prøve å føde selv om barnet ligger i seteleie. Mange greier dette helt fint, MEN 40% av vaginale setefødsler ender i hastesnitt.. Så ligger min med rompa ned, så skal han skjærest ut !! (selv om ks er det siste jeg ønsker!!)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Dattere min lå i seteleie fra ca uke 36 (da oppdaget vi det, jordmor sa hele tiden at hun lå med hodet ned,så...) Siden jeg er liten av vekst, fant vi ut at vi skulle ta røntgen av bekkenet mitt for å se om det var bredt nok til å føde i sete. Det var det ikke, og jeg fikk satt opp planlagt ks en uke før termin. Om man derimot har stort nok bekken, blir man anbefalt å prøve å føde vaginalt, men som legene sa, det er stor mulighet for at det likevel ender med hastekeisersnitt. Noe jeg lærte og fortsatt ikke skjønner, er at hodet er det største på babyen (ville jo tro det var rompa og bena i saksestilling som var det), så da kunne plutselig hodet sette seg fast i fødselskanalen mens resten av kroppen var på utsiden.. Iiisj:(
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg takket nei til snuing og skulle hatt ks - men krabaten snurret rundt med hodet ned. Etter å ha lest en del om det syntes jeg ks virket som det tryggeste alternativet enda jeg er livredd bedøvelse.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Jeg fødte tvillinger en i hode en i sete, personelig likte jeg sete best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå