skiberta Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Våknet i går med låsning i kneet. Kunne gå bittelitt men ble verre og endte med jeg ikke kan gå overhode... Fikk hastetime hos fastlegen i dag og han sa jeg mest sannsynlig har Fritt legeme i kneet og da må jeg oprereres. I første omgang har han henvist meg til røntgen og MR... Han sa jeg skulle dra til sykehuset med en gang. Mens jeg venter på samboer med bil tenker jeg så det knaker på hvilke skader det eventuelt kan gjøre hvis jeg har blitt gravid... Det er for tidlig å teste. Føles litt teit å skulle si til sykehuset det forresten kan være jeg er 5 dager på vei!! Akkurat nå føler jeg bare for å droppe det hele men skjønner jo jeg trenger krykker mm så burde nok dra. Noen som har erfaring med røntgen/MR ved graviditet? Vil jo ikke ødelegge noe som eventuelt kan være der selv om sjangsen er liten!
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Hei! Jeg har prøvd å bli gravid ganske lenge. Og i løpet av denne tiden, skulle jeg ta røntgen av korsryggen. Da jeg kom dit var jeg i din situasjon. Jeg visste ikke om jeg var gravid, og det var for tidlig å teste. Jeg forklarte situasjonen, og fikk beskjed om at jeg ikke burde ta røntgen - i tilfelle. Men de forklarte også at om jeg skulle ha tatt røntgen av enten armen eller benet - som er langt vekk fra magen - så hadde det ikke vært noe problem. Så jeg synes du bare skal fortelle dem at du ikke vet om du er gravid, og hva de synes om det. Til syvende og sist er det faktisk opp til deg hva du ønsker å gjøre. Lykke til!
skiberta Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2010 Tusen takk for svar! Endte opp med å ta røntgen men ga beskjed om at det var ørliten sjangs for graviditet. Fikk blyforkle som dekket alt fra låret og opp så skal visst ikke være noe farlig. Ser derimot ut som jeg må operere kneet i nærmeste fremtid, men avventer og ser ved IKM først. Ikke så veldig komfortabel med å operere hvis jeg er gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå