MammaTherese84 Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Jeg skal til en ekstra jordmorkontroll i dag kl.11, for jeg har mye vondt i magen og veldig mange kynnere i løpet av de siste dagene. Hun var redd livmorhalsen hadde begynt å "krympe" og at det kunne føre til altfor tidlig fødsel... Dette skremte meg...jeg trodde det var vanlig med kynnere i uke 25? er det så spesielt tidlig? vet om flere som har hatt det siden uke 15-16 (inkludert meg selv) (Skal også sies at den puten jeg ligger med mellom bena grunnet bekkenløsning var helt vår da jeg skulle legge meg i går kveld....jeg var redd vannet hadde gått natten før...men da hadde jeg nok merket mer til det...jeg mistenker hunden for å ha tisset på puten, mens jeg har vært ute..håper det!)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Det er jo noe som KAN skje med mye kynnere og hun vil sikkert bare ta en ekstra sjekk for å være sikker på at alt er som det skal. men plutselig økning av kynnere slik er jo uansett et tegn på at du skal ta det med ro. Selv har jeg hatt kynnere siden jeg var 12-13 uker på vei og livmorhalsen er fortsatt fin til tross for mange "Komplikasjoner" med meg der nede. Men jeg har nebbing som vil si at det er en traktform mot indre mormunn som kan føre til åpning av indre mormunn og siden jeg i tilleg har mye kynenere er jeg på kontroll på svangerskapspol. en gang i mnd med måling av livmorhalsen og vekstkontroll av babyen (pga delt livmor) Kan hende at du også må inn på noen ekstra kontroller fremover, men heller bli passet ekstra godt på enn å gå å bekymre seg sier jeg da. Du ville nok merket hvis puten var våt på morgenen i går også vil jeg tro, så vi får hååpe det bare er hunden som har vært litt uskikkelig:) Du må komme inn og oppdatere etter JM i dag da; du er vel der nå du.... Stor klem
MammaTherese84 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2010 Hei kjære "Maddemor-g07, m spire igjen:)" Tusen takk for et langt, godt og utfyllende svar!) Etter at jordmor hadde sjekket livmorhalsen og hvor langt nede babygutt lå, henviste hun meg videre til fødeklinikken for en mer utfyllende sjekk. Hun mente barnet nå litt langt nede og at mormunnen var litt for myk (?) På fødeklinikken fikk jeg først vanlig ultralyd, dermed innvendig UL og til slutt en gynekologisk undersøkelse. Legen mente ingenting var alarmerende, men at jeg skulle kontakte føden fortest mulig hvis det ble noe forverring ang. kynnere. Konklusjonen ble uansett at det ikke var lekket noe forstervann (dumme hund...hehe), det var ingen åpning og livmorhalsen var ikke "krympet" (huff, jeg er elendig på alle disse begrepene, i motsetning til deg!). Men siden babyen ligger langt nede og mormunnen (?) myk, måtte jeg være obs på forandringer i kroppen/magen. Alt i alt gikk det jo veldig bra, jeg hadde nærmest sett for meg at jeg skulle bli sengeliggende, eller enda verre; at fødselen nærmet seg! Håper alt er bra med deg, alt det skal gå an å ha!!Ønsker deg alt det beste og ei riktig god helg! klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 så bra at du har blitt grundig undersøkt!!! Nå vet du hva du har å forholde deg til og det kan jo høres ut som du er i forstadie til der jeg er nå; og der jeg er nå er det heller ikke farlig, men man skal være obs:) Vi får satse på at vi går tiden ut begge to:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå