Gå til innhold

feriepenger ved sykemelding???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

I fjor var jeg gravid fra februar til november, og hele denne perioden var jeg delvis sykemeldt, fra starten av (ca fra mars) var jeg fullt sykemeldt i 8 uker, så aktiv i 8 uker og så jobbet jeg 40% ut svangerskapet!

noen som vet hvordan det blir med feriepenger på meg i år da!?

hva kan jeg forvente å få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved sykemelding får du jo lønn. Uten at jeg kan dette godt mener jeg ganske sikkert at man får feriepenger ut i fra den lønnen man har hatt.

Skrevet

Får feriepenger ut i fra hva du har utbetalt.

Skrevet

det ble litt feil - ifht bruttolønnen (sykelønnen i ditt tilfelle).

Skrevet

Utdrag fra nav:

"Sykepenger

Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.

Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5.

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2009 til 2010, vil feriepenger opptjent i 2010 bli utbetalt først i 2011.

Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2009 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2010."

Feriepengene fra arbeidsplassen får du som normalt, det står sikkert på lønnslippen din hva du får utbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...