Gjest Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Noen med erfaring i forhold til bruk av bæreseler til så store barn, alla mei tai eller lignende? =) lurer litt på dette, da min sønn på 15 mnd ikke går enda.. skal ut å reise snart, og da hadde d vært litt greit å kunne brukt ei bæresele. har en bergans bæremeis, men den tar alt for stor plass på flyet - tungvindt! Takk for tips, råd
Ceekey Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Vi har ergo bæresele og er veldig fornøyd med den. (Min er 16 mnd og går heller ikke selv..) Den tar liten plass og du har mesteparten av vekten på rygg og hofter, så skuldrene blir ikke så mye belastet som ved f.eks et bæresjal. (babyslynga.no/ergo.htm) Bæresjal har jeg selv veldig dårlig erfaring med, men dette er vel egentlig smak og behag! Håper du finner noe du liker!
Maya_1 Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Vi bærer jenta på 16 mnd på ryggen i Manduca'en vår. Kan brukes opp til de er 4 år tror jeg. (Den er forøvrig fantastisk på alle andre måter også )
barbalib har to fine gutter Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har en sønn på 20 måneder som jeg fortsatt bærer i ergosele. Det går knallfint! Jeg blir ikke sliten i ryggen, og har fått sterke lår-og setemuskler Jeg bærer på magen, har ikke knekt koden med bæring på rygg.
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 høres ut som jeg burde anskaffe meg noe sånt da.. hm.. er d store prisforskjeller fra de ulike typene? og er funksjonene forskjellig? eks. bæring på rygg, mage, håfte? vil jo ha muligheten til å bære på rygg også, tror jeg Hadde baby bjørn når han var baby, men orker ikke prøve den nå engang, var tungt på slutten mens han ennå var liten så..
Maya_1 Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Ihvertfall Manducaen kan bæres både foran, på hoften og på ryggen, så den erstattet både BabyBjørn og bæremeis. Vi kjøpte den på: http://lotusbarn.no Der er mer informasjon om alder og posisjon. Jentungen er egentlig litt stor for å bæres på magen nå, men det hender vi gjør det likevel for det er så greit. Veldig komfortabel, blir ikke tungt i det hele tatt. Kan føles vanskelig å få på første gangen, men man får fort treningen. Ta en kikk på limited editions forresten, de kommer av og til med noen veldig stilige saker
Maya_1 Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 mente jeg, men der inne har du forresten de andre selene også..
barbalib har to fine gutter Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Vi kjøpte vår ergosele på vidunderbarn.no, og for halvannet år siden kostet den ca 1000 kr. Du kan bære på mage, rygg og hofte. Tror ikke det er så stor forskjell på ergo og manduca.
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 ok men ser d er noen typer som man fester barnet til sela før den tas på ryggen f.eks. er d greiere? eller går d greit når man lærer seg triksen? hvordan er d på ergo selen?
barbalib har to fine gutter Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Du må ta på ergoen før du setter barnet nedi. Jeg lurer på om det er beco som har tøy mellom bærer og barn sånn at man kan ta av og på selen med barnet oppi. Jeg har rett og slett ikke turt å sette sønnen min ned i ergoselen på ryggen, føler jeg ikke har helt kontroll. Men det er jo mange som gjør det. Du kan øve i dobbeltsenga
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Jeg anbefaler også Manducaen på det varmeste; bærer fortsatt jenta mi på 20 mnd i den uten problemer (eller dvs, nå er det mest mannen som bærer da, siden jeg er gravid og magen begynner å bli stor;) Fordelen m Manduca kontra Ergo er ihvertfall at den kan brukes lengre fordi ryggpanelet kan forlenges, gjøres enkelt m en glidelås=)
Gjest yrild Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 vi har reist en del med fly det siste året og sverger til bæresele. Har Manduca og den er kjempegod, men etter at vi fikk www-titt-tei.no i gave er det nesten bare den vi har brukt :-) Den er jo noe dyrere enn Manducaen (men dritkul og litt bedre å bære tungt i), så hvis du tror du ikke kommer til å bruke selen så mye ellers ville jeg kjøpt en brukt Manduca!
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 takk for gode svar jeg har fått lånt med meg ei venninne sin ergo sele for å teste sønnen min i , i morgen så skal jeg se hva d blir til. venninna mi var vist fornøyd og bærte førstefødte i den til han var 2,5 år synes d er imponerende jeg, men hvis det ikke er ubehagelig så hvorfor ikke. liker jeg den, regner jeg med at jeg kommer til å bruke den litt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå