Lykkelioggla Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 I forrige uke på ul, sa jordmor at jeg burde være forsiktig med sukker. Dette fordi min forrige jente veide 4730 kg. jeg var faktisk ganske forsiktig med sukker i forrige svangerskap så jeg vet ikke om dette har så mye å si. Hvor "flink" bør man være? Det er jo sukker i absolutt alt. Jeg har faktisk klart å kutte ut vanlig godteri, men spiser helt normal mat med sukker i. Noen fler som har fått denne beskjeden? og hvordan lever dere? Jeg er selvfølgelig redd for å få enda et stort barn(og ofte er nr større og) og har fått motivasjon nå til å skjerpe. Men hvordan, jeg må jo leve og:)
To trollunger + en spire Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Spiste endel nektariner i første svangerskap og det fikk jeg oppfordring fra legen om å kutte ned på pga sukkeret. Har lagt på meg 20-22 kg i begge svangerskap, men fått normalvektige 3600 g babyer da. Vet ikke om det du spiser har noe sammenheng med barnets vekt egentlig, men uansett er det jo greit å begrense antall kg litt for de som klarer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå