Gå til innhold

Navnevalg - hjelp! tips mottas med stor takk!:)

Anbefalte innlegg

Hva syns dere - Kamilla Teoline eller Amanda? Mellomnavn til Amanda? Eller andre forslag? Hadde egentlig tenkt å velge Kamilla Teoline, men flere i familien ønsker at vi velger et navn som begynner på A.. hmm? hva skal jeg gjøre/velge? Er nesten blitt litt vant med Kamilla Teoline, men Amanda er jo fint det også da. Jeg har to døtre fra før som har to navn, Andrea Elisabeth og Ingrid Aurora, vi bruker kun fornavnene til vanlig og vil gjøre det med nr 3 også.

Fortsetter under...

Amanda er absolutt finest :) Kamilla er også pent, Teoline liker jeg ikke.

Amanda Sienna

Amanda Emilie

Amanda Nathalie

Amanda Nicoline

Amanda Marielle

Amanda Sofie

Amanda Louise

Amanda Tomine

Amanda Olivia

Amanda Oline

Amanda Evelina

Amanda Celine

Amanda Marie

Amanda Josefine

Amanda Caroline

Amanda Teoline var litt sprekt da :)

Men jeg liker personlig Kamilla best. Hva med Kamilla Amanda? Blir kanskje litt mye siden begge endelse og første bokstav er vokal...

Her er noen kombinasjoner jeg kom på helt i farten:

Kamilla Adele

Kamilla Alida

Kamilla Agathe

Kamilla Andrina

Eller kanskje du kan snu det så Kamilla blir andre fornavn? Klinger litt bedre da synes jeg:)

Ja, Amanda Teoline var jo litt sprekt det og ja:) Er min oldemor som het Teoline, litt kjekt å videreføre navn/kalle opp etter også.

Jeg tror ikke jeg vil ha et navn som slutter på a og et mellomnavn som starter på a igjen, føler det krasjer litt, da er det bedre å snu på navnene som du sier, samtidig vil jeg heller ikke ha et fornavn og et mellomnavn som begge slutter på samme bokstav (a)... :P

Da ser listen min slik ut (har også noen flere forslag):

Kamilla Teoline

Amanda Teoline

Amanda Marie

Solvår Melissa

Karen Vanessa

Flere kommentarer på disse navnene? Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal velge eller synes er finest... er jo så mange fine jente-navn! (",)

Mottar også flere tips! :)

Jeg likte Kamilla Teoline best.

Amanda er litt satt og tantete.

Syns heller ikke det var noen god idé å gi henne et navn som begynner på A når første navnet til den ene og andre navnet til den andre av søstrene begynner på A. A-en er rett og slett opptatt!

Jeg synes også at det er unødvendig med et A-navn, når den ene av jentene dine har det som første og den andre som andre navn... finn noe helt nytt, der førstenavnet passer til Ingrid og Andrea! :) Så jeg stemmer ut Amanda...

Jeg synes Kamilla Teoline er nydelig, og ville absolutt gått for dette!!! Det står flott til de andre jentenes navn, og er et godt og selvstendig navn!

Ellers er Karen nydelig! Hvis Aen MÅ være med, så går det med Karen Amanda, Karen Amalie eller Karen Amelia.

Solvår er også nydelig, men jeg liker evrken Melissa eller Vanessa som mellomnavn, jeg synes de er for pompøse... Teoline er mye vakrere!! :)

Rangering:

1. Kamilla Teoline

2. Karen Teoline

3. Karen Amanda

4. Solvår Johanne

Lykke til! :D

Annonse

Av Amanda og Kamilla Teoline ville jeg nok selv valgt Kamilla Teoline :-)

Men begge er veldig pene, så det blir bra uansett!

Navn som er skrevet ned og som jeg har sansen for:

Kamilla Teoline

Amanda

Amanda Teoline

Amanda Marie

Karen Amanda, Karen Amalie, Karen Amelia

Solvår Melissa og Karen Vanessa ble veldig stilkræsj synes jeg!

Karen er vakkert!

Kamilla Adelen

Kamilla Amelia

Kamilla Adele

Kamilla Anine

Kamilla Andrine

-------------------

Amanda Tomine

Amanda Teoline

Amanda Karoline

Amanda Ofelia

------------------

Teoline Alvilde

Alma Hermine

Maria Amanda

Mia Amalie

Noen forslag fra meg:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...