Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jada, nå må jeg handle raskt...

Ønsket meg barn siden jeg var 18 og giftet meg for første gang. Mye som hadde skjedd etter det bl.a. 3 inseminasjoner, 4 samlivsbrudd, endometriose og 2 graviditeter utenfor livmor (siste var nylig). Livet er "herlig"...

Blir 35 om noen dager, har ingen eggledd igjen og har bestemt meg for IVF tross at jeg er singel akkurat nå. Tror ikke at jeg kan vente noen år til. Bare orker ikke mer. Så, prosessen er satt i gang og det var første tlf. samtale med CFC i dag...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141906419-nybegynner-og-alene-snart-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei goltcha :)

Gratulerer med avgjørelsen og lykke til på ferden :)

Jeg var i samme sko som deg for noen år tilbake. Endo, singel og med et veldig stort barneønske!! Jeg tenkte at for meg var barn viktigst, så fikk mann evt komme senere. Jeg dro også til DK, etter 3 IVF satt spirene og tvilling-guttene mine er nå 3 år gamle :))) De er mitt livs kjærlighet, og dette var den største og den mest riktige avgjørelsen i mitt liv :))

Siden traff jeg mannen som jeg nå er gift med, verdens snilleste og godeste mann. Han har adoptert guttene, og vi har nå tvilling-jenter som er straks 4 mnd gamle.

Jeg brukte mye tid på å ta valget om å gjennomføre IVF og å bli mor alene, så når prosessen var i gang, så var jeg aldri i tvil om at dette var rett for meg. Jeg valgte å være alene, fokusere på morsrollen og nettverket mitt. Men da jeg traff han, var han for god til å gi slipp på. Guttene har selvsagt fått det veldig godt med en pappa i livet sitt, men vi hadde hatt det veldig godt om jeg hadde vært alene også :)

Så lykke til videre til deg, blir utrolig spennende, skal følge med i kulissene her :)

Annonse

Du er kjempetøff og synes du skal GO FOR IT!!!!

Jeg er endelig blitt mamma til ei lita jente etter ti år med prøving i et heller dårlig forhold... Han hadde to fra før og ikke så lyst på flere men jeg tvingte igjennom prøverør(har endo selv).... Har nå ei nydelig jente på 7.5 mnd men blitt alenemamma. Det er tøft å være alene men mammarollen var så viktig for meg at jeg hadde gjort det samme igjen. Bare synd jeg ikke er venner med xn og at han nå synes det er VELDIG viktig å være pappa nå på feil premisser...

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!!! Dette greier du alene:)

Må også bare f¨føye meg inn i rekken av det disse kloke kvinner har sagt over her:)

Bøyer meg i støvet og synes du er utrolig tøff og står på for akkurat DIN drøm:) Heldig det barnet som får deg som mor og forbilde:)

Selv har jeg mann, som er fantastisk og støtter mye. Men likevel har jeg følt meg masse alene i det vi har vært igjennom og ikke minst i drømmen om et levende barn. Hadde min mann eksakt vist hvor masse tid dette har opptatt hodet mitt, hadde han nok blitt veldig skremt......hehe.

Lykke til og husk og hold oss oppdatert:)

varm klem fra meg

Annonse

Det er bare så utrolig at det finnes sånne jenter som dere!!! Blir rett og slett glad jeg. Mesteparten av folk er mer opptatt av sine problemer jo. Så jeg vil takke alle dere en gang til for støtte og alle de fine ord som jeg leser her. Sinnsykt trist at så mange jenter som sikkert er eller blir flotte mødre, sliter med å få et barn... Jeg skal krysse fingrene for alle dere og ønsker lykke til av hele mitt hjerte! :)

Hei!

Er også single og fant ut at skulle jeg ha barn, var det bare å starte på egen hånd! Prinsen dukket ikke opp- forløpig i hvertfall. Er 39 og startet prosessen for 3 år siden. Men ting går ikke alltid som planlagt, dukket opp sykdom o.l (står i min profil) så ting tar tid, og plutselig gikk 2 år bort! Startet på igjen for 1 år siden. Har siden da hatt 5 inseminasjoner og var gjennom mitt 2. IVF-forsøk i København i går. Så får vi se om 13 dager om det lyktes! Vil i hvertfall ikke sitte å angre etterpå fordi jeg ikke forsøkte.

Når starter du opp?

Lykke til!

Sist bodde jeg sammen med en som plutselig fant ut at han vil ikke ha barn allikevel. Da gikk hele forholdet til helvete, dvs 3 bortkastet år. Jeg måtte tenke nøye hvem jeg vil ha i livet mitt: en mann eller et barn. Da ble det barnet selvføgelig. En mann jeg kan få når som helst, når jeg er 50 og. Men det er ikke slik med barnet da. Jeg er singel siden februar i år. Hatt en kjæreste nylig men har bedt han å gå sin vei nå siden han stilte ikke opp for meg når jeg havnet på sykehuset med svangerskap utenfor livmor (nemlig for 1 uke siden). Han har noen barn fra før og ble rett og slett skremt og første hva han sa når han fikk vite at jeg må opereres: JEG VIL IKKE HA FLERE BARN. Hallo!

Tanke på at jeg kan få IVF som enslig også har gitt meg enorm styrke å komme gjennom dette her...

Jeg har time hos M. Blakstad den 23. juni. Da har jeg en plan å starte i juli-august.

Krysser fingrene for deg! Det må gå bra til slutt! Også det sies at alt ordner seg for snille jenter :)

Lykke til, dette klarer du :-) Jeg er som du singel og for meg måtte det 6 IVF-forsøk (CFC) til før det gikk. Nå er tulla 11 uker og livet er fantastisk. Som du sier så kan man alltids finne seg en mann senere men barn kan man bare få til en viss alder.

• 4 måneder senere...

Hei og takk for sist! :)

Da er jeg tilbake med ny informasjon...

Medisiner er kjøpt og jeg starter med mitt 1. forsøk om ca 10 dager. Spennende!

Men hva skjer videre? Om jeg skjønte riktig får jeg ikke vite når jeg skal på CFC før ultralyd "sier" det... Eller? Tenker bare hvordan er best å planlegge det mtp fly, hotel osv.? :/

Ps. Håper det går bedre med deg, Håpefull38. Jeg har ikke vært så aktiv her det siste men har lest om deg...

Hei, du er absolutt ikke alene i dette, mitt beste venn etter 1 forsøk sa mannen at han ikke ønsker seg barn , etter 15 dager hun hadde begynnt med sprayyyyyyyy!!!!!!!!!!, hun var helt knust stakkar hun viste ikke hva hun skulle gjøre , prøvde å troste henne men det er f.... ikke så lett , han sa at det var 40 år crise, og at han ikke viste om han i det helt tatt vil forsette å ha kone,., tenk det!!!!,.livet hva skal jeg si ? sitter vi her med mange spørsmål uten svar og vet ikke om noen gang vi får det , , selv jeg i 1996 mannen jeg hadde ville ikke ha barn fikk vite det etter 7 år ekteskap,jeg ble alene !! ønske mitt om barn forsatt var stor , jeg traff til slutt en veldig snill mann son ga meg det jeg mest ønske meg , men vein her vært veldig langgggg, så min kjære Goltcha jeg syns at du gjør det rette , du har i det miste muliget enn før noen år siden, LYKKE TIL og lykke til dere alle jenter , den dagen kommer ikke mist håppppppppppppppp

Jeg er bare så imponert over hvor utrolig sterke jenter er her... :)

Samtidig blir litt trist siden trodde ikke at det er så mange som "sliter"... Jeg ønsker virkelig masse lykke til, alle sammen dere!!! Vi må bare stå på! Tro og håp flytter fjell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...