Gå til innhold

Apropos streiking ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg bodde i Frankrike syntes franskmenn det var utrolig underholdende å høre meg fortelle om hvordan streiking foregår i Norge. De trodde ikke sine egne ører da jeg fortalte at det var regler for når og hvordan man kunne streike og lignende.

I Frankrike bare bestemmer folk seg for at de vil streike, så stikker de en tur til hovedstaden og går brølende opp og ned på gata ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at Det ble unntak for MGP sier jo bare sitt om hvordan streiking foregår i Norge. :-)

Skrevet

Tuller dere , ble det unntak for MGP ?

Ler saa magemusklene mine tror de har vaert paa trening!

Skrevet

Vi hadde generalstreik 20 juni to tusen og... *tenke* 3? 2003 tror jeg det var. Da var det slik at de som streika bestemte at alle andre måtte streike, og om du vågde å åpne butikken din den dagen fikk du alle rutene knust med murstein.

Ikke akkurat få voldelige opplevelser ute i gata den dagen nei. Masse hærverk og drit som fortsatt er igjen.

Spania, assa.

Skrevet

Jo, norsk streik er å foretrekke. Ganske forutsigbart og fredelig ... og ikke menst velregulert ;)

Skrevet

Og når man trekker inn helsevesenet så blir det tvungen lønnsnemnd. Hurra.

Skrevet

Ikke sant. Det er ikke alle som faktisk får streike noe særlig. Det blir litt som den gangen bankansatte prøvde seg på streik ... den varte vel ikke lenge nok til å starte en gang.

Skrevet

jeg lurer litt på om hvor lenge sosialtjenesten hadde fått streike jeg.

Skrevet

tror du?

jeg tror konsekvensene av og stenge de tjenestene ganske fort hadde gått heftig ut over livet til de svakeste i samfunnet.

Skrevet

hahaha... leste STEKING, ikke streiking. skjønte ikke helt hvorfor franskmenn syntes det var underholdende å høre om hvordan STEKING foregår her.. hahaha..

Skrevet

Jeg har opplevd et sosialkontor i streik. Det fungerte slik at helse- og sosialsjefen himself betjente skranken og delte ut matkuponger over en lav sko.

Skrevet

hahaha... det er jo hysterisk festlig overlord... hahah :D

Skrevet

Her i nærheten velger man å holde sosialkontoret oppe på bekostning av andre tjenester nå som det er streik. Men grunn i at streiken ikke skulle ramme liv og helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...