Gjest Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Da jeg bodde i Frankrike syntes franskmenn det var utrolig underholdende å høre meg fortelle om hvordan streiking foregår i Norge. De trodde ikke sine egne ører da jeg fortalte at det var regler for når og hvordan man kunne streike og lignende. I Frankrike bare bestemmer folk seg for at de vil streike, så stikker de en tur til hovedstaden og går brølende opp og ned på gata ...
litenmensøt Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Det at Det ble unntak for MGP sier jo bare sitt om hvordan streiking foregår i Norge. :-)
yasmina Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Tuller dere , ble det unntak for MGP ? Ler saa magemusklene mine tror de har vaert paa trening!
Patetica fåkksi Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Vi hadde generalstreik 20 juni to tusen og... *tenke* 3? 2003 tror jeg det var. Da var det slik at de som streika bestemte at alle andre måtte streike, og om du vågde å åpne butikken din den dagen fikk du alle rutene knust med murstein. Ikke akkurat få voldelige opplevelser ute i gata den dagen nei. Masse hærverk og drit som fortsatt er igjen. Spania, assa.
Gjest Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jo, norsk streik er å foretrekke. Ganske forutsigbart og fredelig ... og ikke menst velregulert
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Og når man trekker inn helsevesenet så blir det tvungen lønnsnemnd. Hurra.
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Ikke sant. Det er ikke alle som faktisk får streike noe særlig. Det blir litt som den gangen bankansatte prøvde seg på streik ... den varte vel ikke lenge nok til å starte en gang.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 jeg lurer litt på om hvor lenge sosialtjenesten hadde fått streike jeg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 tror du? jeg tror konsekvensene av og stenge de tjenestene ganske fort hadde gått heftig ut over livet til de svakeste i samfunnet.
las chicas Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 hahaha... leste STEKING, ikke streiking. skjønte ikke helt hvorfor franskmenn syntes det var underholdende å høre om hvordan STEKING foregår her.. hahaha..
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har opplevd et sosialkontor i streik. Det fungerte slik at helse- og sosialsjefen himself betjente skranken og delte ut matkuponger over en lav sko.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. mai 2010 #14 Skrevet 29. mai 2010 hahaha... det er jo hysterisk festlig overlord... hahah
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2010 #15 Skrevet 29. mai 2010 Her i nærheten velger man å holde sosialkontoret oppe på bekostning av andre tjenester nå som det er streik. Men grunn i at streiken ikke skulle ramme liv og helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå