Gå til innhold

noken som har vore til legen, pga underlivssopp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til lege i mårra, for å finne ut om eg har fått sopp. Har aldri hatt plager med underlivet før, men no har eg det, og etter å ha lest litt på nett trur eg det kan vere sopp.

MEN: kva gjer legen med det? Blir det gynekologisk undersøkelse med masse skumle opplevelsar?

Og kva behandling får ein får sånt? Tar det lang tid?

Kan mannen min bli smitta? Er det vaneleg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten: kan ein bli kvitt det uten medikament?

Mvh HI

Skrevet

De tar en gynekologisk undersøkelse ja, det er raskt gjort og ikke vondt. Hvis du vil prøve å behandle det på egenhånd først (hvis du er ganske sikker på at det er sopp, så kan du kjøpe canesten på apoteket. Det kommer sikkert legen til å si også (hvis du har sopp da) evt så får du noe annen medisin av legen). Canesten finnes som stikkpille og krem, anbefaler å bruke begge deler så blir du nok kvitt det. Det er veldig vanlig og ikke noe å være redd for å dra til legen for :)

Skrevet

Jeg har vært til legen for det en gang. Ettersom legen min visste at jeg ikke likte gynekologisk undersøkelse fikk jeg beskjed om å prøve canesten og heller komme tilbake hvis jeg ikke var bedre etter en ukes tid eller noe sånt. Det er ikke smittsomt, så hvis det er sopp er nok mannen din trygg. Lykke til da!

Skrevet

De gangene jeg har fått sopp infeksjon, har mannen min også hatt det. Sår hud som klør og flasser. Jeg hadde i tillegg masse hvitt belegg. Auuu!

Skrevet

ja og så klør det sykt mye, klør sånn vondt! Legen min kaller det belegget "cottage cheese-aktig".. herlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...