Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 21 uker på vei å har i dag kjent skikkelig nedpress når jeg står og går. er veldig ubehagelig, kjennes som om babyen er på vei ut å at jeg må dytte den opp igjen.

Noen som vet om dette er vanlig og om jeg kanskje burde kontakte lege?

Kan det kanskje ha noen sammenheng med bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også følt de siste dagene. Jeg er 23 uker på vei.

Det begynte med kraftige ligamentsmerter, og gikk over til en følelse av at ungen er gått helt ned i bekkenet klar for å komme ut... Veldig ekkelt... Kjenner et skikkelig press nedi der, som når hodet har festet seg (har født en gang før).

Men jeg blør ikke, så det tar jeg som et godt tegn. Dessuten er det stor aktvitet i magen, så jeg vet at hun er med meg enda. Kan hende at det er fordi jeg bærer henne langt nede på dagtid, og at hun kanskje har endret stilling eller noe. Om kvelden, når jeg er i ro, kommer hun lenger opp i magen.

Så lenge det ikke blir verre enn dette, avventer jeg det til jeg skal på kontroll i neste uke. Da skal jeg både til lege og UL hos jordmor.

Om du er bekymret så er det bare å ringe jordmor eller legen din. Bedre med èn telefon for mye enn for lite. Om ikke annet så slipper du i allefall å gå rundt og bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...