Gå til innhold

Engangsbleier er for late foreldre * 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skal jeg prøve å si det på en bedre måte. Inser selv at jeg var like skarp tilbake. Blir mer og mer ivrig for vært dumme svar.

Dette blir iaf mitt siste innlegg for alle de som vil se.

Det tar meg toppen 10 minutter og gjøre ren bleiene hver kveld. Jeg mister ingen kvalitetstid med ungene mine. Bleiene vaskes etter leggetid. Bleiene som ikke blir vasket med en gang stinker ikke opp huset. Det finnes poser man kan ha de i så det ikke lukter. Posene er miljøvennlige, du får kjøt de i daglivare butikken. Det er kun et pluss at det er miljøvennlig. Bleiene bruker jeg for barna mine sin skyld.

Tøybleier er bra for barnet, lommeboken, og miljøet.

Dere som sliter med røde stumper etter tøybleier måtte ha brukt feil stoff eller feil vaskepulver. Var det noe jeg glemte nå?

Kort sagt;

fungerer som vanlige bleier bortsett fra at det er mye bedre og tar opp 10 minutter av kvelden. De 10 minuttene ofrer jeg gledelig for ungene mine :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker engangsbleier! Kall meg gjerne lat, men syns de er mye bedre og sitter bedre på. Har fortsatt ikke sett en god grunn for at barna mine skal få det bedre med tøybleier.

Skrevet

Du hvor kjøper du de posene? jeg har også prøvd div. poser, men ingen holder på drittlukta..

Skrevet

vi som fikk såre barn har IKKE brukt feil vaskemiddel. ungen tåler nøytral vaskemiddel, men ikke de bleiene!

Godt det funket for ditt barn, det gikk ikke for mitt, og du er ei hurpe når du kaller meg lat!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg elsker at du tror at tøybleiene gjør deg til en bedre mor (ref. "ofrer jeg gledelig for ungene mine"). Knegg! Hva kan man si?

Skrevet

*gjeeeesp* har du ikke noen bleier du skal vaske HI?

Tror jeg skal teste ut bleiene jeg. Jeg skal prøve tøybleiene på meg selv, også skal jeg prøve engangsbleiene. Så skal jeg avgjøre. Finnes de i ekstra stor størrelse?

Skrevet

Posene kjøper jeg på bunnpris. Du kan kjøpe vanlig hundeoser eller så har libro noen poser. De er miljøvennlige.

til 22:02.. hvilken bleier var det?

Skrevet

Takk, det skal jeg prøve:)

Skrevet

22:03, jeg synes jeg er en bedre mor enn de fleste. Men det er ikke kun pga tøybleine

Skrevet

nøstebarn, startpakken med brettebleir. Penger rett ut av vinduet =(

Skrevet

22:08, jeg kan ikke si noe på det, for jeg har ikke røvd de selv. Man anbefaler ikke å kjøpe startpakker fordi alle barn er forskjellige og man må prøve seg litt fram for å finne de bleiene som passer best. Du kan selge bleiene å Finn.no

Bleiene blir solg nesten med en gang de kommer inn :)

Skrevet

Noen! Skyndt dere å gi HI nobelprisen! Og prisen for årets mor! Og Pulitzer prisen for sitt fantastisk formulerte hovedinnlegg om hvordan denne bleievasken foregår!

Men det blir ikke meg, jeg er så jæskla lat.... Gidder ikke lette meg fra sofaen... Blir desverre ikke årets mor i år heller. Jaja.

Skrevet

HI; det jeg ikke skjønner er at du bruker 10 minutter på å gjøre bleiene rene hver kveld? Det gjør ikke jeg, jeg hiver de bare i wetbagen.

Jeg er kjempelat, og bruker tøybleier på barnet mitt, stapper de mens jeg ser på tv og legger i rispapir med en gang.

Skrevet

Litt sjalu 22:15, hehe :) Jaja, når du gidder å tenke å noen andre enn deg selv så kan du vel prøve å gi en innsats ^^

Skrevet

Skjønner ikke at dere må ha plastposer jeg.... Bruker wet bag fra leslies botique og bleiebøtte med kullfilter og vi er ikke plaget med lukt. Vasker to ganger i uken, og er kanskje heldig som har et barn som ikke har bløt bæsj slik at den følger med fleecepapiret i do.

Vi har hatt et par bleier det har luktet av, de har hatt kjerne av microfiber som er vanskelig å få såperester ut av.

En annen opplysning er at tøybleier skal vaskes med svært lite såpe. Såperester gir bakterievekst og da lukter bleiene amoniakk.

Skrevet

Siden du hardnakket påstod at en i din forige tråd var dum fordi hun ikke ville ha bæsj i vaskemaskin, lurer jeg på om ungen din har konstant forstoppelse og kun bæsjer harde klumper som ruller galant ut av bleien og ned i do?????

Man må ikke ha diare for at bæsjen er såpass myk at det er umulig å få alt opp i do. Helt idiotisk å nekte for at det kommer bæsj i vaskemaskinen. Det er det jo opplagt at det gjør!!!!

En annen ting er at tøybleier ikke absorberer like godt. Tør ikke tenke på hvor våte de må føles for barnet nå de våkner om morgenen...

En annen ting: Henges tøybleiene til tørk? Blir de ikke stive og kjipe da?

Tørketrommel bruker jo masse strøm.

Hva gjør du forresten med tissebleiene? Vasker de for hånd? Det må man jo bruke vanvittig mye vann på. Særlig hvis man skal være sikker på at såperestene er borte.

Jeg skulle gjerne prøvd tøybleier hvis jeg kunne få en link eller overbevisende argumentasjon som beviser at tøybleier faktisk er bra for miljø OG babyhuden, kontra engangsbleier.

For det tror jeg ikke noe på.

Tror det er mye bedre for miljøet å bruke Moltex engangsbleie som er 100% nedbrytbare. Synd de er så dyre og vanskelige å få tak i.

Skrevet

haha 22:07 der mistet du all tillitten min,......

Du syns du er bedre enn de fleste. Yes det er du helt sikkert. :.......................

Skrevet

jeg ville ogs¨gjerne brukt Moltex, men 189 kr for 36 bleier er litt i drøyeste laget for meg!

Skrevet

Å ja der tok du meg. Jeg er kjempesjalu, men dessverre alt for lat til å gjøre noe med det.

Tror du må være noe av det dummeste jeg har møtt på her inne (og det sier sitt!). Du vet faktisk ingenting om meg og min livssituasjon eller noe som helst annet om meg. Likevel tør du sitte å dømme meg som lat. Det har faktisk flere ganger kommet frem av undersøkelser at engangsbleier er like "mijløvennlig" som tøybleier, så det argumentet må du dra lenger ut på landet med.

Ja du er fantastisk som bruker av din verdifulle tid på å vaske bleier. At du selv synes det gjør deg til en bedre mor enn oss late gjør meg faktisk fysisk kvalm.

Skrevet

Ja, det er drøyt.

Derfor synes jeg det er greit med et bittelite bidrag til Unicef hver gang jeg kjøper en pakke Pampers, også gjør jeg alt jeg kan for å være miljøvennlig på alle andre måter.

...Kan ikke skjønne hvordan det er miljøvennlig å pakke inn tøybleier med bæsjerester hundeposer....

Skrevet

Du skjønner det A22:30 Disse tøybleiene er så magiske at bæsjen legger seg i fine runde kuler pga stoffet, Blir ikke smørt utover stumpen som i engangsbleier.

Skrevet

Hvilke tøybleier bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...