mrogvs Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Jeg startet et nytt og bedre liv for et par mnd siden... Trene mer og spise sunt! Jeg har gått ned snart 5 kg og er veldig fornøyd med det!! Men her kommer (?) problemet..... Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid Ca. 5 uker på vei... Har det noe å si for barnet om jeg fortsatt går ned i vekt? Jeg trener 2-3 dager i uka og spiser normal, sunn mat (kjøtt, fisk, frukt og grønt)... Jeg stopper treninga om jeg føler meg utilpass og spiser når jeg er sulten!...
Belissimo-venter-veldig Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Er i samme situasjon. Hormonene hjelper meg å holde kontroll på matinntaket og godterisuget. Tror ikke at det kan være farlig så lenge kostholdet er variert og inneholder nok vitaminer og mineraler. Vi bør kanskje sjekke jernnivåene. Muskelbygging og økt blodvolum vil etter hvert kreve mer jern. Lykke til med trening og graviditet!
Trollmor til 2 Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Hei! Fosteret vil, i de aller fleste tilfeller, ta til seg den næringen det trenger under graviditeten. Så i utgangspunktet skal ikke vekttap under graviditet være skadelig. MEN (!) det kommer jo an på vektens utgangspunkt og hvor stort vekttapet blir. Men fosteret, og du, vil mest sannsynlig bare ha godt av at du fortsetter å trene og at du spiser sunt. Lege/jordmor vil si i fra dersom du må/bør kutte ned på trening og hvis du må endre kostholdet ditt. Lykke til med graviditeten og med livsstilen din =)
To gutter + spire Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Hei Er samme situasjon også .... fant nettopp ut at jeg er gravid med nr 3 , IKKE planlagt i det hele tatt, så det var litt av et sjokk da de to strekene kom til syne ; / ...men men - nå har ting roet seg litt og jeg har begynt å "godta" situasjonen. Har det siste året gått ned 10 kg . Har hatt livsstilsendring - så det har jo ikke vært noe kur . Fortsetter med sunt kosthold og trening selv om jeg har blitt gravid. Men jeg må innrømme at jeg ikke liker tanken på at vekten skal gå opp igjen .... Så om jeg ikke går ned litt til de første mnd . så skal jeg iallefall ikke gå på + 20 kg smellen igjen . ( gikk opp over 20 kg med nr 2 !!) Det er jo fullt mulig å leve sunt og trene hvis man er frisk som gravid , var ikke så flink til det sist , men har jo en ny livsstil nå . Dere kan faktisk lese om meg på : http://www.vektklubb.no/cm/2.10/2.251/1.910850 . Så lykke til med videre trening i sv.sk - dette skal vi klare ! Det blit mye bedre etterpå !
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Så lenge du spiser sunt og næringsrik og faktisk har litt ekstra fett på kroppen, så gjør det ingenting. Barnet får i seg den næringen den trenger uansett, så lenge alt er som det skal med morkake, navlestreng og alt det der. Så lenge du får i deg den næringen du skal og føler deg fin, så går det nok fint. Noen går ned i vekt automatisk i svangerskapet, fordi de er kvalm, får redusert apetitt, eller rett og slett ikke liker usunn mat når de er gravid. Jeg gikk ned 5 kilo, ufrivillig i 1. trimester sist gang, men babyen vokste akkurat som den skulle
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Så flink du er "To gutter +spire". Du ser veldig bra ut:) Er det lett å holde styr på kaloriinntak og sånt da? Er det ikke da man plotter inn på vektklubb?
To gutter + spire Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Ja på vektklubb har man en dagbok der man legger inn alt man spiser , det er en god hjelp for å ikke spise altfor mye . Bruker dagboken nå , det er en god hjelp .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå