Gå til innhold

Hei dere som har tatt keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ente opp med haste snitt helt på slutten av fødselen. Jeg fødte en herlig gutt 17 Mai og enda plager magen meg øm og vondt og sårt.Hvor lang tid tok det dere føre dere følte dere vanlige igjen?

Sist fødte jeg vanlig å var da så pigg alle rede dagen etter, så føler nå meg ganske trist av at jeg ikke får gjort de tingene jeg ønsker med min datter på 2. Må hele tiden passe på at hun ikke kommer borti magen osv.Begynner å bli trist av at det ble slik, for hadde gledet meg så til alt jeg endelig skulle gjøre sammen med henne. Må også tilføye at jeg var helt senge liggende hele januar noe som gjør jeg syns det er enda verre at jeg er slik nå .Konstant dårligsamvittighet.

Håper noen vil svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg endte også opp i hastekeisersnitt,og jeg var øm og sår i minst 3 uker. Men det er sikkert veldig forskjellig fra person til person da. Bare og ta det helt med ro :) Gratulerer med den lille forresten :0)

Skrevet

Gratulerer med gutten! Jeg endte også med hastesnitt, og var øm ganske lenge etterpå. Var spesielt vondt å opp av senga husker jeg, og det ble jo mange turer i løpet av natta. Vanskelig å si hvor lenge, er et halvår siden fødselen nå. Utrolig så fort man glemmer disse smertene... :-) Det går seg til etter hvert, men skjønner godt hva du mener. Vi kvinner er utstyrt med dårlig samvittighet for alt :-b Prøv å kos deg med begge barna som best du kan, og ta imot all den hjelp du kan få. Det har du jammen fortjent!

Skrevet

endte med hastesnitt her også.. Jeg hadde skikkelig vondt et par dager etterpå, og var øm og sår i en ukes tid. Kom meg rimelig raskt heldigvis!

men venninna mi slet flere måneder etter fødselen.. Som det blir sagt her, det er veldig forskjellig fra jente ti jente..

håper du føler deg bedre snart, er ikke noe ålreit å ha det sånn. Pass på å få nok hvile så kommer du deg raskere. Et keisersnitt er en ganske stor bukoperasjon og magemusklene er kuttet i.. Ta det med ro så skal du se at du føler deg bedre snart og etterhvert glemmer at det var vondt:)

Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Jeg endte også med et hastekeisersnitt og det tok noen uker før jeg var helt ok. De verste smertene tok ikke så lang tid, men fikk fort vondt da jeg gikk blandt annet. Men et sted mellom fire til seks uker så begynte det å gå seg til. Jeg født i februar og hadde kjøpt masse varmt tøy og vognpose osv for å kunne gå ut med bebis i kulda. Men innen jeg kunne bevege meg ute så var den verste kuldesesongen over gitt (bor litt kronglete til i forhold til å løfte vogn osv).

Skrevet

Jeg tok planlagt snitt for fem uker siden og et fortsatt sår og øm, men det blir stadig mindre. Husk at det faktisk tar tre mnd før du er grodd skikkelig i alle lagene, så du må nok beregne så mye tid før du kan gjøre hva du vil ifht både datteren din og andre ting.

Jeg merker fort om jeg har forsøkt å gjøre for mye, da blir såret ømmere med en gang.

Skrevet

6-8 uker er vel vanlig før man er helt grodd? det fikk jeg beskjed om på sykehuset i allefall.

uansett,man skal ikke løfte tyngre enn sin egen baby de første 6 ukene sies det, men jeg kjente heller litt etter og lyttet til kroppen min:) kom meg så fort at det var ikke noe problem:)

Skrevet

Hastesnitt her og, med infeksjon etterpå (blodforgiftning). Tok faktisk 4 mnd før jeg klarte å ligge på siden igjen, tok 3 mnd før jeg kunne snu meg i sengen. Så dette er veldig individuelt. Kjenner folk som følte seg helt fin bare 2 uker etter ks, mens jeg føler meg ikke helt bra enda, etter 8 mnd...

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Godt å høre fra andre som har vært igjennom det samme.Får prøve å bare gi det tid, forskjellom jeg merker at det begynner å tære på meg, å at jeg føler meg mye trist av det hele. Er vel kansje vanskligere å godta at det ble slik når jeg hadde det veldig greit etter en vanlig fødsel sist. Å at det var vanlig fødsel jeg trudde det skulle bli denne gangen å.

Skrevet

Hei, jeg tok planlagt ks for 3 uker siden og kjenner ingenting lenger. Forrige gang hadde jeg hastesnitt og det var vel ca på samme tid at all ømhet og sårhet var gått bort. Denne gangen har jeg en på 19 mnd også og ikke like lett å si til han at jeg ikke kan løfte han. Så her løftes det som bare det, sikkert ikke så glupt, men så lenge det ikke gjør vondt så er det greit sa de på sykehuset. Jeg har nok vært heldig begge gangene og hatt forferdelig lite men av ks. Litt, vel, mye sårhet i selve knuten i ca 2 uker etterpå og det var fryktelig ubehagelig, men ikke noe mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...