Gå til innhold

Var på ultralyd i dag igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å sjekke om lillejenta hadde hull i hjerte og sjekke om morkaken hadde flyttet seg. Var for to uken siden sist da jeg var 18uker.

Morkaken var kommet opp, og den hadde ikke hull i hjertet.

Men nå var det noe annet igjen, og hn fikk en lege til å komme å se også. Var noe med blodårene eller noe i hjertet, men de kunne ikke se det helt ordentlig.

Ellers var alt bra med lillejenten vår!

Men nå må vi til Trondheim på mandag som er 4-5 timer unna på mandag for at de skal sjekke hjertet der.

Så no går både jeg og sambo glipp av eksamen på mandag, og vi skulle flyttet på søndag.

Blir noen lange dager å vente helt til mandag kl10. Er litt bekymret nå kan man si:/

Om noen har noen støttende ord eller tips til å få tiden til å gå er det bare å komme med det! BIM er en kjekk plass å ha i stunder som dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig å få vite det. :(

Men heldigvis så er de veldig flinke idag til å både oppdage tidlig og å operere(OM nødvendig) hjertefeil,så ikke ta sorgene på forskudd. Kanksje det bare er en "bagatell" i hjerteproblemsammenheng.

Prøv å ikke tenke for mye på det før dere får vite HVA som er galt,så dere ikke lager dere mange bekymringer uten grunn er mitt tips.

Selvom det må være vanskelig.

Skrevet

Uff jeg ønsker dere masse lykke til. Jeg og mannen min var selv på ultralyd i går, er i 19 uken og hjertet til fosteret var den store bekymringen i går. Fordi vårt første lille hjertebarn ble født med en alvorlig hjertefeil... Heldigvis lå lillejenta :-) sånn at gynekologen min fikk kjempefine bilder av hjertet, ingen hull og årene lå sånn som de skal. Vi kjente begge at en stein ramlet av skuldrene våre i går, nå trenger vi ikke tenke på at det var kombinasjonen av våre gener som var grunnen til sønnen vår sin hjertefeil. Legen vår var fantastisk :-) hun var flink til å prate, og beskrev og forklarte under hele seansen. Selv om jeg og mannen min nærmest holdt pusten hele tiden.

Håper tiden går fort for dere!!! Jeg har egentlig bare nektet meg selv å tenke for mye på det sånn før i går. Selvfølgelig hadde jeg alltid noen tanker i bakhodet, tenk om osv. Men jeg ville ikke dvele ved det. Dessuten har jeg jo en livlig nydelig krabat som holder meg opptatt her :-) Hvis det skulle være noe galt så er det bedre å vite det før fødselen, da får babyen din all hjelp den behøver i det den blir født. Og dere er i det minste litt forberedt. For oss var det egentlig bare flaks at det gikk så bra som det gikk med førstemann. Han hadde en uoppdaget alvorlig hjertefeil. Han fikk heldigvis akutt hjelp veldig raskt etter forløsning. Men det var et helvete på jord for oss som ikke fikk se ham eller vite hva som skjedde med ham før mange mange timer etter fødsel. Vi fikk jo ikke se ham før han var stabil og utenfor livsfare :-( uff vondt å tenke på... Men han er frisk som en fisk og reparert i dag :-)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja det er jo veldig greit å være forberedt om det skule være noe slik at hun blir født en plass der de har personale som kan seg med slikt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...