Gullklump i magen<3 Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Blir helt paranoid av å lese her inne, innbiller meg både MA, SA og BO sjøl om eg ikkje har noen symptomer på det... Ut frå alle innlegga her skulle ein tru at 80-90% av alle svangerskap går det gale med! Lite fokus på positive eller gode ting.. Sjøl om det såklart er godt forståelig, i og med alle er veldig bekymra for spirane sine og ein vil det skal gå bra. Meiner det ikkje slik altså! Dei fleste har nok tusen spørsmål- og nesten ingen svar. Eg er blant dei! Berre lurte på om noken delte samme følelsane som meg ang dette..? Trur eg må ta meg ein pause litt vertfall, for trur ikkje eg har bra av alle desse bekymringane! Men alle her inne er gull verdt å ha, det må eg berre sei :-)
:) Ma Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Hei. Eg er heilt enig med deg... orker ikkje lese de innlegga som har med det å gjera, bli jo frykteleg redd!!! Men no er eg i uke 11 og alt gjeng jo bra, så me må ikkje gå å bekymre oss uten grunn:)
*Lissi* Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 Er 12+0 i dag, så da går nok dette rette veien. Det vil si at jeg får mitt 5. barn i desember. Aldri opplevd hverken SA eller MA. Så det er langt ifra alle som opplever dette, selv om det kanskje virker slik avogtil. Lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Ja, man blir litt ekstra bekymret når ca. 1/3 del av innleggene handler om SA, MA og hva det nå betyr alt sammen. Samtidig som jeg skjønner at man vil dele sin frustrasjon og sorg her inne. Men i de aller fleste tilfeller går det jo bra. Det blir født rundt 60 000 barn hvert år her i Norge. De fleste jeg kjenner som har blitt gravid har aldri hatt en spontantabort. De fleste fullfører svangerskapet. Det gikk bra forrige gang jeg ble gravid, og jeg tror det skal gå bra nå også. Er 9+1 så det nærmer seg 2. trimester. Da kan man slappe litt mer av ihvertfall Det var noen som skrev en statistikk her inne for litt siden og da sto det at før uke 8 så går det bra i 89% av tilfellene, etter uke 8 gikk det bra i over 90 % av tilfellene. Så sjansen er liten for ufrivillig abort.
super_s Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er egentlig ganske enig. Som LilleSpire sier så virker det som at det går galt i 90% av svangerskapene, og det er ikke så moro for oss som er gravide for første gang og har nok bekymringer fra før av. Vi vet at det er en liten sjangse for at det går galt, og det kan være lurt å holde det litt i bakhodet, men ikke la det ta over hele hodet. For det går jo stort sett bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå