Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 ...som skal holdes her inne på første siden om mat og slikt, har jeg bare spist FY mat siden jeg ble gravid! Hvor skadelig kan dette være? Spekemat for eksempel Og er fetaost farlig? Åh
Snuskomrusk Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Problemet med spekemat er bakterier som kan følge produktene, feks Listeria, som kan skade fosteret. MEN, som mine snille, gode jordmor opplyste meg om, så er ikke navlestrengen fullt utviklet før uke 8, så det vil si at før den tid lever fosteret av sin egen plommesekk, og tar ikke direkte til seg det du har fått i deg. Enda et genialt påfunn fra naturens side Fetaosten vet jeg lite om, kanskje noen andre har noen innspill?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar Men jeg spiste spekemat senest i forrige uke, og da var jeg i uke 8. Håper det går bra! Fått skikkelig lyst på fetaost i det siste, MÅ vite om det er farlig!
cilinik Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Fetaost er IKKE farlig:-D Man skal holde seg unna lagrede oster som muggoster/brie/camenbert osv. Mange sier at man ikke skal spise roastbeef, men jeg spurte en endokrinolog om dette v forrige graviditet og han sa at det var ikkee farlig her i Norge, så jeg koser meg m det. Alt m måte sies det. Kan ikke bli helt hyseriske heller, el så kunne man jo ikke sist en tøddel....he he Bon apetitt
Lukkelukken og bebibror Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2010 Har spist litt brie også, men det var bare på to-tre små ritz kjeks... Går ut i fra at det ikke var farlig Men tusen takk for svar, nå skal jeg koooose meg med gresk salat, hihi
1....2.....3 Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Om du ikke ble syk da du spiste spekemat har det nok gått helt bra:-) Slik jeg har forstått det gjør listeria deg syk...(mageknip /diare) Og Philadelfiaost går helt fint, er upasteruiserte melkeprod og lagrede oster man skal holde seg unna:-)
super_s Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 da skal det bli digg med philadelphia senere i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå