Gå til innhold

Prosjekt snus-slutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å slutte å snuse, etter at jeg har oppdaget at jeg har begynt å få snuslomme i overleppa! (ISJ!)

Så i dag kjøpte jeg nikotintyggegummi.. Men ser mindre smart ut da, ingen avslappet tygging her i gården, man må jo virkelig jobbe for å "få ut" noe nikotin.. Kommer til å få en kjempe muskuløs kjeve.. Noen med tips og råd i forhold til snus-slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trappe ned, og til slutt gå over på Onico.

Det er skitvanskelig! Kan ikke si jeg har sluttet heller, men nå er jeg fem mnd. på vei, og har kanskje tatt ti snus siden jeg ble gravid, det er ikke dårlig.

Ikke prøvd nikotintyggis eller noe sånt, bare trappet ned og til slutt gikk over på Onico, så ved en-to om dagen så kjenner man at man ikke MÅ ha det. I hvertfall syns jeg det.

Skrevet

Ok, jeg har ikke helt troen på nedtrapping, da jeg ikke tror jeg greier det..Kommer sikkert bare til å trappe ned, så trappe opp igjen..

Hvordan er Onico da? Er den uten nikotin? Isåfall, hvordan hjelper det å bruke den?

Jeg sluttet å røyke for 5 år siden, syntes i grunnen det var lettere..

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du slutte å snuse?? Det er jo kjempegodt :-D

Men altså, jeg prøvde Onico, og det var bare noe vas.

Er uten nikotin, og det som skal hjelpe er jo det at man har noe under leppen.

Nei, jeg skal aldri slutte å snuse :-)

Bare bytt side avog til, så blir det ikke så sårt.

Nam nam, snus er godt :-D

Skrevet

Onico er uten nikotin ja.

Når man har trappet ned så savner man fortsatt noe å ha under leppa, så da er det greit å ha. Og når nikotinavhengigheten er borte, hva skal man da med snus ;)

For øvrig har jeg jævlig lyst på en selv, men får vel holde meg i skinnet vel :P Det er veldig mye lettere når man har en graviditet som motivasjon, enn bare det å "ville" slutte.

Skrevet

Synes det gikke kjempegreit å snuse for min del. Jeg har da røykt i 10 år og snusa i 5. Snusa opptil en boks normal porsjon i døgnet.. Mye ja. Ble gravid og måtte da slutte.

Slik slutta jeg:

1. Gikk over til miniporsjoner, brukte dette et par uker.

2. Begynte vanne ut miniporsjonene så de inneholdt mindre nikotin, men fremdeles var litt igjen i posene. (La de til tørk). Brukte opp igjen evt, gamle.

3. Vannet helt ut porsjonene, så det ikke var nikotin igjen, brukte posene bare for å lure meg selv. 2 og 3 gjorte jeg i 2-3 uker.

Har ikke snuset på 7 mnd, tenker heller aldri på snus.

Skrevet

Æsj, brukte du snus om igjen? Yaiks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...