mess82 Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Hei! Jeg var på tidlig UL for en uke siden i uke 9, og fikk da beskjed med fødselslegen at jeg måtte si fra på jobb om at jeg er gravid pga at jeg løfter mye og har mistet før. Spurte ang løft, og hun sa jeg ikke skulle løfte mer enn 5 kg, kan dette stemme? er jo veldig lite? har en gutt på ca 15 kg, skal jeg ikke løfte han heller eller er det bare på obb hun mener? blir forvirret for hun sa også at jeg kunne fortsette å trene som jeg gjør...hmmm...HJELP!! bør jeg snakke med legen min? har i går og i dag hatt småe stikkninger på h side av magen, men er usikker på om dette er dårige smeter pga at jeg fortsatt løfter da jeg ikke har sagt fra på jobb eller om det bare er at kroppen gør seg kar for å vokse..hva tror dere???
Snuskomrusk Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tror det beste er å ta en telefon til legen din og be henne være litt mer spesifik, evt fortelle på nytt fordi du er forvirret av svaret hennes Jeg hadde også stikking i særlig høyre siden i begynnelsen av svangerskapet, akkurat som "sting" eller hold i siden, noe jordmor forklarte som ligamenter som strakk seg når livmoren vokser, altså helt normalt Lykke til! Mvh,
mess82 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar:) ja jeg skulle vel ringt fastlege å snakket med henne, høre om hun har samme oppfatning som de på sykehuset:) da blir jeg kansje roligere selv, tar alt jeg ikke opplevde i første svangerskap som noe negativt etter å ha mistet en....
Gjest Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Jeg var på tidlig ul i går og spurte om det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne løfte som jeg pleier, var visst en gammel myte at man ikke skulle løfte. Jeg jobber i matbutikk så er endel løft, men jeg holder meg unna de alle tyngste med løfting av masse bruskasser osv. Ta en tlf til legen igjen du Bedre å spørre for mye enn for lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå