Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Hvor mye bør vi legge i gaven? (i kr altså) Og HJELP jeg må skrive tale, VERRE jeg må holde talen! Vi er 4 søsken, og med en utenlands og en 5 timer borte faller alt på meg, men hvordan gjør jeg dette??
beibilykke Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Hei. Jeg skal selv gifte meg i juli, og skjønner ikke hvordan du kan se på det å skrive en tale til din egen bror som noe HJELP.....Du har jo tross alt vokst opp med han vil jeg tro... Så her er det bare å sette seg i tenkeboksen, komme opp med masse gode ideer og be de andre søskene gjøre det samme, og så får du deres bidrag tilsendt på mail, og du kan skrive ferdig selve hovedtalen, da har alle vært med å bidra. Flere hoder er som regel bedre enn ett.. Ellers når det gjelder gave, så syns jeg det kommer litt an på hva du selv tjener, er du f.eks student er det jo klart du ikke har så mye til overs. Men er du selv i fast jobb, mener jeg du kan gi en gave til en verdi av 1000kr, med et flott hjemmelaget kort! Lykke til
Sanna28 Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Tale kan gjøres på mange måter. Jeg var i et bryllup nå i sommer brudens bror viste fram bilder fra oppveksten på storskjerm/lerret. (Må altså ha litt utstyr i lokalet for at dette skal fungere). Han hadde scannet bilder fra barndommen og fortalte litt rundt hvert bilde. Det var veldig fint satt sammen med noen morsomme historier etc. Jeg synes det er vanskelig med gaver og hvor mye man bør gi. Jeg og kjæresten ga 3000 kr i gavekort (Spa) til søstern og mannen da de giftet seg for 3 år siden (jeg var student på den tiden og brukte av studielånet mitt!!) Det er uansett tanken som teller!
Studine mevik Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Mamma og søstera mi holdt tale sammen. De hadde laget sammen et bilde slideshow med noe film som ble vist på lerret også sa de litt før og etterpå. Var en veldig fin løsning synes jeg
Studine mevik Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Sorry glemte helt å svare i forhold til gave. Deter noe du må føle på selv. Da vi var i bryllup til svigerinna mi for noen år siden kom gaven på rundt 1000kr. Da vi giftet oss fikk gressklipper av svigerinne med mann og hans foreldre. Av min søster og samboer fikk vi 2000kr. Min søster har en del bedre råd enn oss så når de skal gifte seg neste år gjør vi det nok som vi gjorde med søtera til mannen min. Gressklipperen vi fikk ville nok kostet oss en del, men siden mannen til min svigerinne og faren hans driver butikker som selger slikt utstyr så vet jeg at de sikkert har fått en god pris. Er bare overlykkelig over at vi nå kan klippe gresset. Tror man må føle på sin egen økonomi også blir det bra uansett
Arb.ledig husmor Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Jeg er gift, og av min bror fikk vi en sjokoladepresskanne, 6 kakegafler og en ting til som jeg ikke husker hva var... Vet ikke ka det kan koste eg, men tror det er ca 1000-2000kr.. Av søsteren t mannen min fikk vi gavekort på 1000kr. Syns det e en fin gave eg...
Fru.Antonsen Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Det å holde en tale kan gi mange litt prestasjonsnerver, meg selv inkludert. Jeg gifter meg nå i juli og jeg "må" jo holde en liten tale til min tilkommende. Lite tips er å finne et punkt langt borte som du ser på for da glemmer du gjestene du snakker til Ellers så bør talen inneholde gullkorn fra tiden sammen og de gode tilfellene En gave betyr mye når den er personlig. Selv ga vi håndmalte rødvinsglass og karaffel i gave til min svigerinne og det slo virkelig ann der. (kjøpt på arkaden på karl johan).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå