Gå til innhold

Hvor mange kcal skal gravide spise?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått 2 uker på grete roede kurs for gravide og spiser 1900 kcal daglig. Syns det høres lite ut med tanke på at jeg er gravid . Men det værste er at jeg har gått opp 2 kg og det kan jeg ikke fatte når jeg har spist så riktig og så mye mindre mengder brød ol enn jeg gjør til vanlig. Stor skuff:( Har ikke rørt noe nei mat på disse 2 ukene og er veldig skuffet. What to do?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141904565-hvor-mange-kcal-skal-gravide-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er anbefalt at du spiser det som du trenger i form av energi per dag. Her er alder, vekt, høyde og den aktivitet du er i om dagen av stor betydelse.

Hvor langt du er gången i svangerskapet er også av betydning. Jeg skulle for eksempel i første halvdel av svangerskapet spise ca 1600 kcal per dag og dette fordi jeg har et sillesittende jobb og ikke så mye tid til trening.

Nå som jeg er i slutten av svangerskapet så spiser jeg vel omtrennt ca 1900 - dette fordi jeg nå veier mer og kroppen trenger mer energi for å forflytte seg... : ) og for at barnet trenger mer energi : )

Har opplevd at vekten gjort sine skutt i vektøkningen og stått stille i perioder - så her tror jeg bare du skal være tålmodig å fortsette med de sunne vanene du startet med å spise sunt og begrense det som ikke er bra for deg og babyn. Høres ut som du gjør en kjempe flott innsats! : )

Lykket til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...